Ga naar inhoud


Aansluiten schotelset


backdraft10

Aanbevolen berichten

Hey mss een domme vraag die ik stel maar ik heb dus een startsetje van TVV overgenomen met bedoeling deze op de slaapkamers te gebruiken en te kunnen meenemen op jaarlijkse vakantie.

Graag had ik geweten hoe ik best tewerk ga voor  de plaating en aansluiting ervan, ik leg even mijn situatie uit.

 

Onze woning (bungalow)is vorig jaar gerenoveerd en sedert dien vertrekken er vanop een centraal punt op de bovenverdieping alle coaxkabels de kamers, living enz...  maar deze gaan allemaal naar ingebouwde distributiebakjes in de muur. Is het raadzaam om van daar uit een kabel te maken die ik inplug op de distributie bakjes naar de reciever of veroorzaakt dit te veel verlies op de connectoren want ik moet reeds de kabels die van de schotel komen koppelen aan de bestaande kabels .

Achteraan mijn woning heb ik een klein platform van de garage waarop ik de schotel zal plaatsen op een voet, van daaruit moet ik zo'n 10m overbruggen vooralleer ik de woning binnen ben tot aan het centrale punt met coaxkabels. De afstand naar onze kamer zal nog zo'n 15 a 20 m zijn als ik bedenk langswaar de kabels door de woning getrokken zijn.

Of ben ik gewoonweg beter om volledig aparte kabels te trekken naar de kamers die ik wil voorzien?

Welke sort coax en connectoren gebruik ik dan best zowel voor aan de schotel als aan de reciever?

 

Ik beschik over receiver M7 Sat801 en duo LNB met grijze schotel van 60cm.

 

bedankt voor de info alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


leuk dat alles weer mooi gemaakt is 

wat is je locatie ...heb je zeker vrij zicht naar het zuiden ..geen bomen of wat dan ook enz

ik zou overal onmiddelijk nieuwe coax leggen die aan alle normen voldoet ..wel uit 1 volledige lengte per kamer dus geen extra verlengstuk van kabel er aanmaken enz laat hem liever 1 m langer

je kan coax vb 

belden h125

of hirshman koka 799 of..

Hirschmann KOKA 9 TS coax kabel wit LTE 4G 

keuze genoeg 

je kan vb deze connectors gebruiken

post-41606-0-68199000-1471990286.jpg

deze coax

post-41606-0-89361700-1471990337.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk dat alles weer mooi gemaakt is 

wat is je locatie ...heb je zeker vrij zicht naar het zuiden ..geen bomen of wat dan ook enz

ik zou overal onmiddelijk nieuwe coax leggen die aan alle normen voldoet ..wel uit 1 volledige lengte per kamer dus geen extra verlengstuk van kabel er aanmaken enz laat hem liever 1 m langer

je kan coax vb 

belden h125

of hirshman koka 799 of..

Hirschmann KOKA 9 TS coax kabel wit LTE 4G 

keuze genoeg 

je kan vb deze connectors gebruiken

attachicon.giff-connector water dicht.jpg

deze coax

attachicon.gifhirschmann-4g-coaxkabel-100-meter.jpg

Hey smetje bedankt voor je reaktie, maar om te antwoorden op je vraag, mijn locatie is Semmerzake thv de luchtmachtbasis en heb vrij zicht naar het zuiden vanop de vermelde positie

Mijn vermoeden bevestigde me al om volledig nieuwe kabel te leggen om zoveelmogelijk verliezen te vermijden dus wezrk aan de winkel!!

Ik kijk even rond om de connectors en coax online te kopen want die van de hubo lijken me toch niet de meest aangewezen ;)

aangepast door backdraft10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backdraft10

Een paar vragen
Vanaf het centrale punt op de bovenverdieping lopen er naar de diverse ruimtes coaxkabels. Worden deze coaxkabels al gebruikt voor bijv. kabel tv zodat het signaal van satelliet en kabel samengevoegd moeten worden?

Bestaan de ingebouwde aansluitdozen uit  een doos met twee aansluitingen, Radio en TV?

Je wilt dat starterssetje op de slaapkamers gebruiken. De duo-lnb heeft meerdere aansluitingen. Daar vandaan kunnen dus enkele aansluitingen naar de slaapkamers. Ik begrijp dat je slechts één ontvanger hebt. Die wil je dus op de ene of de andere slaapkamer aan willen sluiten?

Tja, je kunt nieuwe coaxkabels trekken maar het lijkt me niet echt nodig.
Het centrale punt boven ligt immers binnen en omdat je dan geen probleem met vocht hebt, kun je ook gewoon een koppelstuk nemen. Ik ga er wel van uit dat er fatsoenlijke coaxkabel in huis ligt. Weet je toevallig welke dat precies is? Misschien kun je bij het centrale punt zien wat er op de coaxkabel staat gedrukt op de paar decimeter.

De totale lengte van 30 meter is geen enkel probleem.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backdraft10

 

Een paar vragen

Vanaf het centrale punt op de bovenverdieping lopen er naar de diverse ruimtes coaxkabels. Worden deze coaxkabels al gebruikt voor bijv. kabel tv zodat het signaal van satelliet en kabel samengevoegd moeten worden?

 

Bestaan de ingebouwde aansluitdozen uit  een doos met twee aansluitingen, Radio en TV?

 

Je wilt dat starterssetje op de slaapkamers gebruiken. De duo-lnb heeft meerdere aansluitingen. Daar vandaan kunnen dus enkele aansluitingen naar de slaapkamers. Ik begrijp dat je slechts één ontvanger hebt. Die wil je dus op de ene of de andere slaapkamer aan willen sluiten?

 

Tja, je kunt nieuwe coaxkabels trekken maar het lijkt me niet echt nodig.

Het centrale punt boven ligt immers binnen en omdat je dan geen probleem met vocht hebt, kun je ook gewoon een koppelstuk nemen. Ik ga er wel van uit dat er fatsoenlijke coaxkabel in huis ligt. Weet je toevallig welke dat precies is? Misschien kun je bij het centrale punt zien wat er op de coaxkabel staat gedrukt op de paar decimeter.

 

De totale lengte van 30 meter is geen enkel probleem.

 

Hey Sprietje,

 

Bedankt voor je reaktie, de coaxkabels worden momenteel nog niet overal gebruikt en liggen klaar deze zijn is normaalgezien van een goede kwaliteit maar kijk het morgen allemaal even na en laat het je weten want momenteel ben ik op het werk.

Het zou de bedoeling zijn om een recorder bij aan te kopen als alles naar behoren werkt en deze receiver door te schuiven naar de hobbyruimte dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backdraft10

 

Een paar vragen

Vanaf het centrale punt op de bovenverdieping lopen er naar de diverse ruimtes coaxkabels. Worden deze coaxkabels al gebruikt voor bijv. kabel tv zodat het signaal van satelliet en kabel samengevoegd moeten worden?

 

Bestaan de ingebouwde aansluitdozen uit  een doos met twee aansluitingen, Radio en TV?

 

Je wilt dat starterssetje op de slaapkamers gebruiken. De duo-lnb heeft meerdere aansluitingen. Daar vandaan kunnen dus enkele aansluitingen naar de slaapkamers. Ik begrijp dat je slechts één ontvanger hebt. Die wil je dus op de ene of de andere slaapkamer aan willen sluiten?

 

Tja, je kunt nieuwe coaxkabels trekken maar het lijkt me niet echt nodig.

Het centrale punt boven ligt immers binnen en omdat je dan geen probleem met vocht hebt, kun je ook gewoon een koppelstuk nemen. Ik ga er wel van uit dat er fatsoenlijke coaxkabel in huis ligt. Weet je toevallig welke dat precies is? Misschien kun je bij het centrale punt zien wat er op de coaxkabel staat gedrukt op de paar decimeter.

 

De totale lengte van 30 meter is geen enkel probleem.

 

Hey Sprietje,

 

Ik heb eens thuis gekeken om te kunnen antwoorden op je vraag.

De inbouwdozen zijn inderdaad voor televisie en radio en worden deels gbruikt voor de kabeldistributie momenteel, op de nieuwe coaxkabels staat het volgende TELENET INTERKABEL - PUC 6 - 29302m - 43/2013 -1310544 - EUPEN - 705CRT2V

Hopelijk ben je er wat mee

aangepast door backdraft10
Link naar reactie
Delen op andere sites

De coaxkabel is in orde.

 

Je kunt er een andere doos op zetten die 3 aansluitingen heeft namelijk satelliet, kabel-tv en radio, zie bijlage.
Je moet dan de signalen van kabel en satelliet eerst samenvoegen via een zogenaamde diplexer.
 

post-60869-0-57666700-1472303614.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...