Ga naar inhoud


Iemand ervaring met Samsung TV instellen voor Turksat ontvangst?


realkaragoz

Aanbevolen berichten

Hai,

 

Ik heb een Samsung TV (UE65HU7500) en deze ondersteunt ontvangst van satellietsignalen. Wil graag de zenders van Türksat ontvangen zonder dat ik er een extra box bij gebruik, aangezien het elke keer weer gedoe is met aanbieder van satelliet zenders.

Er zit momenteel al een CI+ module van Ziggo in de TV. Daarnaast heb ik een schotel die ik nog op Türksat moet richten, daar is een LNB switch op aangesloten.

Heeft iemand ervaring met het instellen van de TV zodat het zenders van Türksat kan ontvangen? 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de mensen hier kunt zeggen wat voor LNB en wat voor Diseqc switch kunnen we zeker helpen.

- een poort voor je TV op de LNB en of Switch (afhankelijk van type) is op de TV een satpositie instellen en het werkt meteen

- afhankelijk van welke turksat 1c 2a 3a 4a is de footprint of satbeam verschillend en niet alles kun je in Nederland zien.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik het lees staat er één schotel met één LNB, dus geen disecq nodig.

gewoon instellen als "no disecq"

probleem zal wel zijn dat de transponderinformatie van turksat niet aanwezig is, dat wordt dus waarschijnlijk manueel scannen van alle transponders. Hopelijk is er een blindscan functie aanwezig, anders één transponder scannen met "network" ON en daarna kijken op internet wat er nog ontbreekt, en dan zoveel herhalen als nodig is......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...