Ga naar inhoud


big bi visio sat


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Seniorsatter, wat is heel slim?

De software geeft alleen maar aan of de lnb-houders dicht genoeg bij elkaar geplaatst kunnen worden. Als er geen twee 40mm houders dicht genoeg tegen elkaar geplaatst kunnen worden, geeft de calculator aan dat je lnb-houders van 23mm moet gebruiken. De calculator geeft niet eens aan dat bijv. één 23mm lnb-houder al voldoende is. Dat vind ik niet slim.

Bovendien wordt bij 40mm houders alleen maar aangegeven dat er smalle 40mm-lnb's in geplaatst kunnen worden zoals bijv. de ALPS maar ALPS wordt al geruime tijd niet meer gemaakt.
Je weet dus helemaal niet of er ook lnb's met een kop van 60mm geplaatst kunnen worden of een combinatie van een kop van 60mm met een kop die smaller is.
Sprietje is blijkbaar een stuk slimmer maar dat ga ik van me zelf niet zeggen.

Nee, als ik die calculator gemaakt zou hebben, dan was die een stuk gebruiksvriendelijke geweest voor wat betreft het gebruik van de lnb's.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste     RicardoBelli

Spaun kan maar dat wordt best een prijzige zaak.
Je hebt dan twee SAR 411 F nodig en een uncommitted SUR 211 F.
Dan zit je toch al tegen de €90,-

Ik heb als bijlage een test bijgevoegd over diseqc-switches. Helaas geen test van 8/1-diseqc-switches maar van 2/1-diseqc-switches.
Kijk eens naar de testresultaten onder op de laatste blz. van de pdf-file die helemaal onder aan dit bericht staat.
Hier zie je het kaf van het koren gescheiden worden.  
Testwinnaar is Spaun. Niet verwonderlijk maar er zijn er meer die ruim boben de 90% testoordeel komen zoals Kathrein, Axing en Fuba, allemaal merken die om hun topkwaliteit bekend staan.
Het kaf staat ook bij elkaar, Dtron, Vantage, Polytron, Edision en Smart. Ze zitten net iets boven tot ruim onder de 80%

Het Zwitserse merk Axing heeft in tegenstelling tot Spaun wel een 8/1-diseqc-switch, de SPU 81-02, zie bijlage. Het is vrij prijzig en in Nederland niet zo makkelijk aan te komen.
De demping is slechts 2,5dB en dat is erg weinig voor een switch waar zowel een committed als een uncommitted switch in zit. Het stroomverbruik is met 29mA ook heel laag en met een maximale stroomdoorgang van 1000mA is bij een eventuele kortsluiting de overbelastingsbeveiliging van de lnb-voeding van je satellietontvanger er al lang uitgevlogen.
Als extra bonus kun je op ingang H nog een diseqc-rotor aansluiten.
Al met al een zeer aantrekkelijke switch met mooie eigenschappen.

Maar er is nog een merk dat de meeste mensen wel kennen, Hama.
Hama is een firma die de meeste spullen van fabrikanten betrekt en er een eigen naamsticker op plakt. Zo ook bij deze Axing 8/1-switch en nu heet hij Hama SPU 81-00.
Deze koop je in Duitsland voor €30,90 inclusief verzending naar Nederland.

 

Klik de afbeeldingen even aan.
 

SATVISION-test 9 stuks 2-1 diseqc-switches.pdf

post-60869-0-67339100-1477818264_thumb.jpg

post-60869-0-87206000-1477818284_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje bedankt voor uw informatie .ik ga eerst wel verder met deze disecq switch. Ik heb de 3 zwarte broers besteld , en hoop deze bij goed weer zaterdag in de antenne te plaatsen en opnieuw te positioneren ,zodat alle 5 lnbtjes meer in het brandpunt komen te staan .als dit nog niet aan mijn verwachtingen voldoet komt er hier een echte antenne en wel de daa 110 van fuba met een multirail .probleem bij deze

antenne is alleen dat ik de 9 ° oost er niet bij kan zetten en dat vind ik heel erg jammer vind dit een interessante satelliet

Mvg Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Fuba DAA 110 is een hele mooie schotel maar helaas is de rail niet schuin te stellen waardoor je op de buitenste lnb's flink gaat verliezen.
Bovendien voor zover ik kan nagaan heeft die een f/D-verhouding van 0,55 waardoor de lnb dicht op elkaar komen te staan en je niet het maximale signaal ontvangt met een lnb.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die laatste foto lintkabel 300ohm dat ken ik ook nog in de 80 jaren een buurjongen van mij zond hier mee uit op de 3 meterband, ging volgens mij door voor open dipool .die antennes op die bovenste foto's waren die van jou ziet er strak uit lijkt wel paralel aanelkaar gekoppeld geweldig sentiment van vroeger prachtig .kon je die tijd maar terug draaienpost-103894-0-23068400-1477838984_thumb.jpgpost-103894-0-76703700-1477839012_thumb.jpg

aangepast door RicardoBelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...