Ga naar inhoud


Multifeed in Spanje Triax 88


klif

Aanbevolen berichten

hier een update wat er gebeurd is sinds mijn vraag 2 maanden geleden .

ik heb een rechthoekige  buis gemaakt met een zij arm schuin omhoog op 26 graden ,mijn gedachte was ,met ronde buis is het lastig als je bij stelt en met een rechthoekige buis hoef je alleen de hoofdbuis te verdraaien en ook de skew van de schotel ,wel ik heb weken gezocht met deze opstelling maar geen enkele sat ,uiteindelijk de zijarm eraf en de schotel aan de rechte buis en daarna had ik alle satelieten,

de triax multifeed staat nu in zijn meest schuine stand ,dus  20 graden ,  de lnb's recht naar beneden , de 3 lnb's staan stijf tegen elkaar 13,19 en 23  de 28 lnb moest 2 cm vrij van de 23  anders  had ik geen beeld ,ik heb niet alle kanalen op de 28 maar toch zo'n 600 waaronder 150 fta .totaal heb ik nu 5000 kanalen dus nergens meer tijd voor, maar de Friese vlag wappert vrolijk

de disqC switch die ik al had was een Megasat koste 8 euro ,maar die kreeg zoveel negatieve kritiek dus toch een Venton gekocht van 40 euro ,wel de Venton deed het 2 dagen ,dus ik kijk nu met de Megasat al weer een 6 weken tot volle tevredenheid,

vorig jaar had ik moeite met de ontvangst ,in Spanje  mijn schotel van 74 cm , ik heb  op de sat ontvanger ( Sab titan HD) nieuwe software gezet en toen ik december in Spanje kwam had ik  tot mijn verbazing  prima beeld op mijn oude installatie ,met duo lnb.

dus de nieuwe schotel had niet veel haast,maar alles draait nu tot tevredenheid,

iedereen bedankt voor reacties en adviezen , Fryslan boppe

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha, ha, ha, het is best moeilijk hè om een schotel af te stellen als de buis schuin staat zoals ik in bericht 7 liet zien op de foto.
Tja, als je de azimuth (draairichting) verstelt verander je ook de elevatie en als je de elevatie van de schotel versteld, verander je ook de azimuth.
Dit is zeker niet weggelegd voor onervaren mensen. Uiteindelijk kun je hem precies net zo nauwkeurig afstellen als bij een normale opstelling.
Maar goed, op een rechte pijp kan ook maar de rail dan zó schuin zetten t.o.v. de schotel is minder goed voor de buitenste lnb's.
Je hoeft niet altijd het uiterste uit de kan te hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...