Ga naar inhoud


Ontvangst Astra 2 in Zuid Frankrijk


SatEnFrance

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben onlangs verhuisd naar zuid-Frankrijk. Bij het huis is een schotel achtergebleven die al is gericht op de Astra 1.

Vóór mijn verhuizing had ik al een Triax-schotel (70cm hoog, 65cm breed) met een canaldigital abonnement.

Nadat dit abb was beëindigd kon ik met de destijds bijgeleverde kaart en gekochte decoder (SAB) nog steeds alle FTA ontvangen.

Na de verhuizing had ik deze ontvanger aangesloten op de reeds aanwezige schotel en ook nu werkt deze nog steeds prima.

Onlangs heb ik hier een Orange abonnement afgesloten en daarbij een decoder bij ontvangen + een kaart. Deze kaart functioneert alleen in de nieuwe decoder (HUB90 -volgens mij is dit een Samsumg), maar deze decoder ontvangt alles, behalve BVN,

Terwijl de oude decoder BVN wél ontvangt, ook met de nieuwe Orange kaart. Echter de gecodeerde zenders (bijv. alle Franse zenders die niet FTA zijn, pakt de SAB niet).

Daarom besloten om de nieuwe decoder te gebruiken icm de nieuwe kaart. (De enige zender die ik dus niet via deze decoder ontvang is BVN).

Nu vind ik het jammer dat alle Franse zenders ALLES nasynchroniseren en NIET de originele taal aanbieden, zelfs niet bij NATGEO etc.

Om die reden wil ik mijn oude schotel + decoder gaan gebruiken om de ASTRA 2 te ontvangen voor ontvangst van de BBC kanalen.

 

De Astra 1 die er nu hangt pakt tevens probleemloos de Astra 3 op. Ook mijn oude schotel kan ik zelfs vanuit de hand op een redelijk signaal krijgen (ca 50% signaal en 50% kwaliteit). Dit niet om werkelijk te kijken (niet voldoende), maar om aan te geven dat ik zeer makkelijk dit signaal kan vinden zonder sat-zoeker of iets dergelijks.

De Astra 2, kan ik echter OP GEEN ENKELE MANIER vinden!, niet 1% signaal en/of kwaliteit.

Zelfs met alle info bij de hand voor graden / offset / etc. lukt het niet om ook maar op 2% of meer te komen.

 

Ligt het simpelweg aan het formaat van de schotel of kan de LNB voor Astra 1 en Astra 3 de Astra 2 niet 'pakken'?

 

Hopelijk kan iemand me op de goede weg helpen om de Astra 2 te ontvangen zodat ik de BBC kanalen kan ontvangen. (De BVN laat ik dan maar achterweg in het kader van de integratie in Frankrijk :).

 

Alvast bedankt voor jullie tips / hulp !

(Als voor het juiste antwoord meer info benodigd is, hoor ik het natuurlijk graag.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste  SatEnFrance

Welkom op dit forum

Om een antwoord op je vraag te kunnen geven voor de ontvangst van de Astra 2, is het belangrijk te weten waar je ongeveer woont in Zuid-Frankrijk. Het maakt een heel groot verschil of je woont aan de Atlantische kust of tegen de grens van Italië. Dus graag even een plaats noemen waar je in de buurt woont.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10km ten zuiden van Saint-Pons (Hérault) en in de buurt van Le Vigan (Gard) lukte het bij mij met een Triax78 en een Black Ultra LNB maar veel reserve had ik niet over.

De afregeling voor de transponders van de UK-beam (BBC & ITV) luistert dus zo nauw dat je beter eerst probeert om het signaal zo sterk mogelijk te krijgen op de transponders van de Europe-beam zoals bvb. CNN (11112H/22000) die veel sterker te ontvangen zijn.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...