Ga naar inhoud


Playlist streamen naar av tuner


wiz

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb sinds enige tijd een Onkyo Av receiver die in mijn netwerk is opgenomen. Met windows kan ik mp3 files of flac flies selecteren en ze rechtsklikken en dan voor "cast to device" klikken en dan opent er een player en worden de files netjes afgespeeld door mijn Onkyo. Echter, als ik rechtsklik op een playlist krijg ik een foutmelding:

 

2017-02-04 10_55_27-Cast to Device - onkyo.png

 

Als ik die playlist open met winamp dan wordt deze netjes afgespeeld. Iemand een idee of een andere player voor windows 10 waarmee het streamen of casten van playlists wel gaat?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

nee, gewoon rechtsklikken op een mp3 of flac vanuit de explorer en dan de optie cast to device klikken. Het zou inderdaad onder water een dlna achtig iets moeten zijn. Andere optie zou zijn om in ampache als local play device de onkyo opgeven, alleen dan wordt er om een port gevraagd, maar wat ik daar moet invullen is mij niet bekend. Die cast to audio blijkt gewoon niet met playlists overweg te kunnen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

da's een dingetje van windows 7. In windows 10 is dat iets anders opgelost. Ik heb mijn media niet in windows media player staan maar op mijn linux storage box. Daar draait ampache op, da's een web ding waarmee ik via http audio kan streamen. Dat werkt prima met winamp of een andere player. In mijn browser selecteer ik uit de database wat muziek, daar maakt ampache een playlist van en die download ik naar winamp en speel deze af op mijn desktop. Dan wordt er via http gestreamed muziek afgespeeld.

 

In windows 10 zit de "cast to device" functie, dat is een dlna  ding die stiekum ook windows media player gebruikt.

 

Ik zou graag hetzelfde willen maar dan op mijn onkyo. Ik heb op mijn storage server ook minidlna draaien om wat mkvtjes te kunnen streamen naar tablets hier. Ik zou daar natuurlijk ook mp3 mee kunnen streamen naar die onkyo. Moet ik alleen nog even iets knutselen om een playlist te kunnen streamen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die nas heb ik zelf gebouwd. Dit omdat ik wat specifieke wensen had en dit niet in een htk nas op te lossen was. Ik had voor muziek streamen altijd Ampache erop staan. Die heb ik nu geupdate en daar zou een upnp backend bij zitten, alleen is daar geen fatsoenlijke howto of documentatie van te vinden. Ik zal eens zoeken naar spotlight. Andere optie is om een radio stream te bouwen, maar dat is eigenlijk ook weer net niet wat ik wil. En dan te bedenken dat zowel mijn nas als mijn onkyo beiden linux draaien dan zou het toch een eitje horen te zijn om gewoon muziek te streamen. Helaas nog geen docs gevonden hoe ik op die onkyo kan inloggen, wellicht zou dat nog een optie zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn gevoel probeer je de verkeerde kant op te streamen. Je probeert iets naar je Onkyo te sturen terwijl die Onkyo prima in staat is om zelf via dnla de audio op te halen.

 

Mijn muziek staat op de Synology. Voor afspelen gebruik ik de app van Yamaha. De Yamaha haalt dan zelf de muziek van de NAS.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wil inderdaad vanaf een web interface muziek naar die onkyo streamen. Dat kan ook prima, want met windows 10 kan ik gewoon mp3 of flac files selecteren, rechtsklikken en cast to device kiezen en dan wordt het afgespeeld. Ik kan inderdaad ook een dlna server optuigen en dan vanaf de onkyo muziek selecteren, maar dan moet ik met de afstandsbediening klikken, en ik moet dan de tv aanzetten. Ik zit vaak achter mijn laptop / desktop en dan is het handiger om even de website  van mijn muziek server te browsen, random playlist aanmaken en spelen maar. De onkyo heeft ook een webinterface, maar die is redelijk spartaans en doet eigenlijk net niet wat ik wil.

 

Ik heb inmiddels Ampache geupdate op mijn storage machine, maar het dlna stuk is nog niet helemaal af. Er zit inmiddels wel een API in gebouwd, maar daar lukt het ook nog niet mee om naar de onkyo te streamen. Ik ga vandaag op een test servertje eens kijken of ik een radio stream kan opzetten en daar muziek mee kan streamen, dan gebruik ik dat wel :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor onkyo zullen er wel soortgelijke apps zijn

ik bestuur alles van de NAS en ook Spotify via de PC als een remote

zie afbeelding (deze is van Roy Gore)

 

ik vind AMpache een weg extra als de NAS zelf al een Musicstation heeft

post-30989-0-44269600-1486809586_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tja, zoals ik al eerder zei, die nas die ik heb is gewoon een debian server met een hele berg disks en netwerk kaarten erin. Vandaar dat ik er als muziek bibliotheek manager Ampache op heb draaien. Alleen wat ik er mee wil is (nog) niet mogelijk helaas. Ik ga een dlna server op die debian server configureren om het daar mee te doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dnla server zit er niet op ?

ach ja debian

;)

en dan twonkymediaserver 7.0 erop ( klik )

 

de Onkyo heeft een app klik me erheen deze is in duitse uitleg, en natuurlijk ook andere talen

 

heel mooi die app is er ook voor windows maar niet voor linux helaas

(of je maakt een virtual machine op de debian server voor windows10)

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jawel, minidlna heb ik er op gezet. Ik had alleen eerst een brainwave, en heb een radio stream aangemaakt. Werkt perfect. Alleen wil de tune-in plugin van de onkyo er niets van weten. Op alle android telefoons hier werkt die stream prima, ook op al mijn windows devices. Het is jammer, maar wat ik wil is jammer genoeg nog niet mogelijk. De klik achter twonkymedia server is echter een tut voor minidlna, maar die draait al :)

 

Ik gebruik onkremote, dat is een windows 10 app welke 4.90 kost en die heb ik gewoon aangeschaft.

 

@psychosammie, ik gebruik geen android, mijn tablet is een windows tablet, en mijn smartphone een windows 10 phone :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@psychosammie, ik gebruik geen android, mijn tablet is een windows tablet, en mijn smartphone een windows 10 phone :)

 

Ah, jij wil bewust moeilijk doen :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...