Ga naar inhoud


Schotel skew uitrekenen


NoFear

Aanbevolen berichten

De foto die je hebt gemaakt staat de elevatie op 30 graden, het einde van de metalen plaat dus niet het midden van de moer.

Maar gebruik je Dishpointer wel om de richting van de Astra 23,5 te bepalen?

En gebruik de zender Ocko op positie 348 van de TV Vlaanderen zenderlijst om de Astra 23,5 te vinden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor, dishpointer , app gebruikt om naar de juiste satelliet te wijzen gebruikt.

Helemaal niets.

Snap er geen bal van.
Kabel zit rechtstreeks in de LNB, en tuner zo ingesteld op enkel 23.5 te ontvangen.

Elevatie ingesteld, eerst schotel op 90 graden gezet, arm waterpas.

Daarna op 103 graden, elevatie staat nu op 28.75.

Ik kan draaien wat ik wil, maar ontvang 0,0 ...

 

Toch bedankt voor jullie hulp allemaal.

 

Weet alleen niet hoe verder nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef,

 

Eerste teken van leven na met een clinometer app de juiste elevatiehoek te zoeken. Dat komt ongeveer overeen met 31-32 op de gradenboog.

Op de Ocko had ik net een signal van 58.

Nu regent het te hard, maar mogelijks moet de elevatie nog wat bijgesteld worden.

 

Ik had op andere NL kanalen namelijk nog geen enkel signaal.

 

Ik neem dus aan dat Ocko een vrij makkelijke zender is om te ontvangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste NoFear

Het is niet zo dat Ocko op een hele sterke transponder zit maar de parameters van die transponder zijn zo dat je die zender nog wel op een pannendeksel ontvangt. Nu het toch regent, bekijk het filmpje eens aandachtig want zo worden in India de satellietinstallateurs opgeleid. :D :D

Stel de schotel af zodat je Ocko goed ontvangt en gebruik daarna gewoon een zender van TV Vlaanderen.


  aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit iets grondig mis, ergens in de kabel of in mijn ontvanger.

Had de ocko zender wat gefinetuned, maar geen enkel signaal te vinden op geen enkele andere zenders.

Enkel op Retro music nog.

 

Daarna in instellingen van de ontvanger zitten kijken, op een gegeven moment kreeg ik 21 zenders door waaronder SBS 6 met redelijk goede signaal.

Daarna een paar crashes gehad in de software van de ontvanger, en krijg geen enkele zender meer door, ook die 21 zenders zijn weg.

Niet meer te locken.

 

Vrees dat ik met een defecte tuner zit in de ontvanger, die enkel de zwakker signalen nog kan op pikken.

 

Want ik heb nog een oude dreambox 7020 , die eens aangesloten en die ontvangt veel meer signalen. 

aangepast door NoFear
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey sprietje,

 

Klopt inderdaad, zo deed ik het met de multisat, fluitje van een cent.

Maar na 5 uur op het dak te staan en geen signaal te krijgen, durf ik wel te zeggen dat er iets niet klopt.

 

Het piepsignaal deed het alleen niet meer als de knop helemaal dicht stond, zodra ik de knop een mm verdraaide dan piepte hij al.

 

Aangezien ik de multisat altijd in een 15-20 min. perfect kreeg afgeregeld, maar nu met 1 LNB niet eens een signaal krijg op tv vlaanderen na al jou 

uitleg perfect te hebben gevolgd.

Dan vrees is dat de schotel die ik nu heb gekocht een beetje overkill is.

Maar ja, als straks alles werkt dan hebben we een goede regen reserve, dat kon je van dat andere schoteltje niet zeggen.

 

Mijn vrouw vindt die schotels te lelijk voor woorden, de multisat vond ze nog gaan.

 

De E-85 is een gedrocht in haar ogen  :whistle:

aangepast door NoFear
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al dacht, een paar condensators vervangen, en ja hoor BEELD !

 

Ik had zelfs de schotel niet eens vast staan, 89 % signaal sterkte en alle zenders.

Schotel nog wat gefinetuned, Astra 1 en 3 komen beide perfect binnen.

 

Ik ben dik tevreden.

Je begint zo aan jezelf te twijfelen, maar daarom dus dat Ocko wel binnen kwam en de rest helemaal niet.

 

Als iemand moet weten welke condensators zijn vervangen ivm zwak beeldsignaal dan post ik het hier voor de Vu+ Duo.

 

Iedereen bedankt voor de hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...