Ga naar inhoud

Probleem met bediening Netflix op Samsung Smart TV


 Delen

Aanbevolen berichten

  • V.I.P.

Dit is eigenlijk zo'n vaag probleem dat ik dit nauwelijks goed kan omschrijven maar toch maar een poging ondernemen.

Hetzelfde probleem heb ik enige tijd eerder ook al ondervonden en toen heeft alleen een reset (terugzetten fabrieksinstellingen).

De Samsung Smart TV UE55KS8000 beschikt over de meest recente software en functioneert verder op alle fronten uitstekend.

Op een andere Samsung TV in huis functioneert Netflix via hetzelfde netwerk uitstekend.

 

Het probleem.

Als ik via de Smart functie van de TV Netflix opstart kan ik de laatst (gisterenavond) bekeken serie selecteren en naar kijken.

Ik kan echter met de originele (vereenvoudigde) afstandsbediening van de TV niets bedienen, dus de weergave niet stoppen, voor- of achteruitspoelen.

Ook de 2e originele uitgebreide afstandsbediening levert geen beter resultaat op dus het ligt niet aan de afstandsbediening.

Ook kan ik niet in de zoekfunctie van Netflix komen of het Menu om b.v. Netflix af te sluiten, tussen de profielen switchen of een profiel kiezen en de Return toets functioneert ook niet.

Ik kan tijdens het afspelen van een Netflix serie wel de Mute in- of uitschakelen en de Smart functie weer verlaten maar dan heb ik het wel gehad.

 

Ik kan Netflix alleen weer verlaten door op de Home (Smart) toets van de afstandsbediening te drukken dus het lijkt erop dat de volledige aan Netflix gerelateerde bediening via de afstandsbediening geblokkeerd is.

Als ik het met mijn bescheiden kennis mag beoordelen ligt dit aan de in de TV ingebakken Netflix software maar misschien heb ik het helemaal mis.

Nu kan ik de TV wel weer resetten maar dan moet ik eerst weer e.e.a. instellen om alles weer aan de praat te krijgen,

 

Herkent iemand dit probleem?

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites


  • V.I.P.

Nou, zolang ik binnen Netflix niets kan bedienen kan ik Netflix ook niet verwijderen, als dat al zo maar kan.

Het is volgens mij een app die binnen de Samsung software is geïntegreerd.

 

Ik heb vanmorgen de Smart Hub Software weer eens via het Samsung Menu ge-reset en dan functioneert alles wel weer.

Nu zou ik natuurlijk wel de oorzaak willen weten.

Het resetten is uiteraard geen ramp maar ik moet dan weer een aantal instellingen opnieuw ingeven waaronder o.a. opnieuw in Netflix aanmelden.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

ja die app via samsung verwijderen moet kunnen en is volgens mij de oplossing (idem dito op Viera van Panasonic)

in netflix gaat dat natuurlijk niet

en dus niet resetten dat kost veel tijd voor je zenderlijsten

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Nou, eerlijk gezegd ben ik het nog niet tegengekomen hoekig Netflix via het. Samsung Menukan verwijderen.

Maar, ik heb toch wel de indruk dat de Netflix software een integraal onderdeel uitmaakt van de Samsung TV software en ik vraag mij dan ook af, krijg ik na een eventuele verwijdering dan niet weer dezelfde Netflix software binnen.

De Samsung software is recent ge-updated maar dat zal de oorzaak niet zijn want het probleem is al daarvoor eens opgetreden.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

bij mij staat op het scherm waar je de apps kunt kiezen een van Viera zelve met deze kun je de apps op het scherm herverdelen maar ook weghalen en nadien ook weer terug installeren...

 

misschien is het inderdaad iets met de firmware maar dat zou in het samsung usersforum moeten staan.

 

en effe testen met appletv

aangepast door Tonskidutch

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Toch nog maar eens goed gezocht en gevonden.

Als ik in de Smart Hub op de tegel Netflix klik zie ik een klein pijltje naar beneden (nog niet eerder opgevallen) en daar krijg ik inderdaad de keuze Veplaatsen en Wissen.

Nu alleen de vraag, kan ik Netflix na het verwijderen gemakkelijk weer terugvinden en installeren?

 

Ik heb heb overigens ook de Samsung klantenservice hiervoor via FaceBook Messenger geconsulteerd, mij benieuwen wat zij adviseren.

Meestal niet veel soeps.

 

N.B.

Ik heb trouwens de indruk dat ik alleen de tegel uit de selectie verwijder en niet de Netflix software maar misschien heb ik het mis.

aangepast door Jürgen

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

ik heb het, Tgeltje, toen ik mijn netflix abo proef maand om was dr af geknikkert

na twee jaar heb ik het weer erop gezet en er wordt gedownload terwijl ik dit doe (router staat in zicht)

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Toen ik zo net Netflix weer opstartte hing die alweer, dus niets verder mee te beginnen.

Zo net de tegel verwijderd maar meer wordt er ook niet verwijderd.

Als ik dan in de Smart Hub Mijn Apps opvraag staat Netflix er nog gewoon tussen en als ik daarop klik heb ik onmiddellijk de gcrashte Netflix terug, zie bijlage.

In de eerste foto zie je de Netflix tegel staan waar die normaal hoort.

In de tweede foto heb ik de Netflix tegel verwijderd maar zoals je ziet staat daar Netflix nog gewoon tussen.

Als ik dan via Opties probeer om Netflix te verwijderen krijg ik de melding dat de basisset niet verwijderd kan worden, zie derde foto.

Dus hoe te verwijderen ben ik nog niet achter.

post-37183-0-61753700-1488714891_thumb.jpg

post-37183-0-66103500-1488714904_thumb.jpg

post-37183-0-46067900-1488714926_thumb.jpg

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

De Samsung klantenservice heeft een telefonisch consult met een Samsung techneut geregeld welk vanmorgen de TV onder handen heeft genomen.

Hij heeft de Netflix software vervangen want hij kan dit wel want deze software staat immers op de server van Samsung en niet op mijn TV.

Op mijn TV staat immers alleen een snelkoppeling naar de Netflix software.

Ook constateerde hij dat het bij mijn TV om een Duits model gaat en ook dat zou wellicht het probleem kunnen veroorzaken.

Of zijn gedane inspanningen een goed resultaat gaan opleveren zal moeten blijken maar tot nu toe functioneerde Netflix prima.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Intussen de storing nog herhaaldelijk opgetreden.

Gisteren (zaterdag) heeft de Samsung technicus opnieuw op afstand werkzaamheden uitgevoerd waaronder een volledig fabrieksreset maar ook dat heeft weinig geholpen want ook gisterenavond wederom het Netflix probleem terug.

Ik kan het probleem nu gelukkig tijdelijk oplossen door de aan-/uit knop onder de TV langdurig in te drukken totdat het SUHD/Samsung logo verschijnt.

Netflix functioneert dan gelijk weer zonder instellingen opnieuw in te voeren.

Nu maar wachten op een update.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Jammer Jürgen,

per toeval trof ik deze storingsmelder met kaart Klik me

komt dus wel vaker voor - als dat een troost mag zijn

 

ik heb gisteren drie films gezogen en geen centje pijn gehad

( op de panasonicTX-L42WT50E )

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Volgens de Samsung technicus schijnt dit probleem alleen bij een aantal specifieke types Smart TV's voor te komen waaronder het type van ons.

Gelukkig dat er meer probleemgevallen zijn want anders ben je echt de pineut.

Binnenkort zal er dan vast wel weer een update verschijnen.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.