Ga naar inhoud


Triple lnb op een twin tuner ?


Liek

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb een rebox 8220 , een triax 64 met daarop een duo lnb . De dealer heeft mij destijds uitgelegd dat ik ivm het kunnen kijken en opnemen van 2 satellieten , 2 coax kabels nodig had . 1 voor tuner a en 1 voor tuner b .

Nu wil ik een triple lnb om ook naar de Engelse zenders te kunnen kijken maar betekent dit dan dat ik 3 coaxkabels nodig heb ? Er zitten immers maar 2 tuners in de ontvanger en 3 koppen op de lnb . Ik wil dus wel van 3 satellieten kunnen opnemen en kijken tegelijk. Het is misschien een domme vraag maar ik heb echt geen flauw idee hoe dit werkt en of dat überhaupt mogelijk is .

Link naar reactie
Delen op andere sites


De twee kabels naar je Rebox zijn voor de twee tuners in deze box. Hiermee kun je onafhankelijk van elkaar opnemen en kijken. Dat is onafhankelijk van het aantal LNB's (bij een duo twee en een triple 3).

 

Dus, je kunt de triple LNB op je schotel zetten (deze zal wel geschikt zijn. anders even Sprietje vragen.. hij heeft hier veel verstand van) en de twee kabels naar je tuner hierop aansluiten. Je zult dan ook Astra 28,5 met de Engelse zenders kunnen ontvangen. Geen extra kabel nodig hoor.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CanalDigitaal triple-lnb heeft 4 aansluitingen. Daar kun je zelfs 4 satellietontvangers op aansluiten. Omdat je er maar twee hebt, heb je zelfs 2 aansluitingen over.
Op één coax kunnen wel 64 satellieten aangesloten worden. Het maakt dus niet uit dat je nu twee satellieten kunt ontvangen (de Astra 19,2 en 23,5) en met de triple-lnb drie satellieten kunt ontvangen (de Astra 19,2, 23.5 en 28,2).
Je kunt de duo-lnb dus gewoon vervangen door de triple-lnb.
Als de schotel nu met de duo-lnb staat uitgericht op de Astra 23,5, dan hoef je de schotel ook niet opnieuw af te stellen als je de triple-lnb plaatst.

Je koopt de triple-lnb al voor €88,-
 

post-60869-0-43009900-1491657593.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm bedankt voor jullie snelle respons ton2207 en Sprietje .Hoe het technisch allemaal in elkaar steekt zal ik wellicht nooit begrijpen . Ik ben al lang blij dat het kan . De schotel is uitgericht op 23.5 oost dus dat is ook nog eens mooi meegenomen. Ik ga meteen een triple lnb bestellen en dan hoop ik met een week ook naar de Engelse te kunnen kijken.

Nogmaals mijn dank .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...