Ga naar inhoud


Hoe Astra 3B toevoegen aan Satellite Finder SF-500 ?


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

bedankt voor de documenten, ik heb nu ook mijn Sat-zoeker juist in kunnen stellen, na 1,5 jaar mijn Satontvanger niet gebruikt te hebben op de camping, waren frequenties veranderd, en heb me helemaal suf gezocht door achterhaalde instellingen. Pas bij een poging op de 3e dag had ik Astra3 binnen 5 minuten op een enkele LNB, mijn dubbele LNB voor Astra 1 en 3 doet 1 kop het niet meer. 

 

met vriendelijke groet,

 

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wissels (Walter);

 

Welkom op Sat4all! En mooi dat  het gelukt is.

 

 

mijn dubbele LNB voor Astra 1 en 3 doet 1 kop het niet meer.

 

Dat kan natuurlijk.

Weet je zeker dat de diseqc instelling in je ontvanger goed staat voor de duo-LNB? Dat gaat nog wel eens mis, namelijk.

Al gaan duo-LNBs ook regelmatig kapot, helaas.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
Op 1-5-2017 om 09:11 zei youriy:

 

Als ik mij niet vergis doet deze satfinder dat niet, in principe kun je net zo goed afstellen met behulp van de signaalbalken van je ontvanger.

Volgens mij moet deze satfinder met de juiste transponder instellingen enkel een audio (piep) signaal geven als ie de Astra 23.5 vindt... Kan het nu niet testen, teveel bomen rondom... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Op 11-5-2018 om 00:05, j0p3Y zei:

Volgens mij moet deze satfinder met de juiste transponder instellingen enkel een audio (piep) signaal geven als ie de Astra 23.5 vindt... Kan het nu niet testen, teveel bomen rondom... 

Pff, elk jaar weer gekloot en gevloek met dit apparaat. Geen enkele manier om mijn schotel uitgericht te krijgen. Mij onbekend welke settings ik moet gebruiken qua transponder etc. Ik heb al gezocht op KingOfSat maar word er niks wijzer van.

Wat een ellende (en dan ben ik 'iemand van de techniek'). Heb de (uit) lachers in ieder geval op de hand. Als er iemand tips heeft, graag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een reactie op deze ietwat oudere posting.

Was leuk deze nog eens terug te kunnen lezen, en zeker nu dat ik mijn camping schotel weer terug heb bovengehaald en met de satfinder SF500 terug aan de slag ben gegaan.

Eerder kon ik reeds een posting vinden over de best in te stellen transponders voor Astra 3B door onze vriend Sprietje geschreven dacht ik....

Om deze transponders te staven vond ik de volgende site https://www.satindex.de/transponderv-4.php

De mensen van deze site testen regelmatig of de transponders nog kloppen en passen ze eventueel aan, dus steeds up to date en dus intressant om in de satfinders (automatische schotels) in te geven.

 

Zo, ik ga weer wat schotelrichten spelen 🙂

 

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...