Ga naar inhoud


Hoe Astra 3B toevoegen aan Satellite Finder SF-500 ?


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

Ik ben er reeds lange tijd tussenuit op sat gebied en ben daardoor een beetje roestig geworden dus..........

Wie kan me precies uitleggen hoe ik de Astra 3B moet toevoegen aan de satellietlijst in de SF-500 Satellite Finder en welke transponderlijst ik er nog aan toevoeg zodat ik de SF kan gebruiken om men schotel op de Astra 3B voor TVV kan afstellen. 

Met dank,

Johnny.

aangepast door JohnnyBee
  • Like 1

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi vrienden,

bedankt voor de links die jullie hier delen, maar die had ik ook al allemaal doorgelezen en bekeken.

Het gaat mij meer om de gegevens van Astra 3B die ik in de SF moet ingeven om te kunnen afstemmen op deze satellite.

Dus de LO freq ; Down Freq ; Symbol rate ; Polarity.

Ik heb hierover voor andere satellite finders al menige getallekes gevonden, maar dikwijls verschillen deze van de ene posting naar de andere, dus welke zijn nu de juiste....

Verder kan je ook verschllende transponders ingeven, is dit nodig en waarom, zijn dit er meerdere of kan het perfect met 1'tje  ?

Hoe herkent de satellite finder eigenlijk de juiste satellite ? 

En wie verklaart of geeft mij een link naar de verklarende uitleg over deze waarden LO freq ; Down Freq ; Symbol rate ?

 

Bedankt voor de hulp,

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou deze transponder ingeven:
11739V, DVB-S2, 8PSK, SR 29.900, fec 2/3
Het is een transponder van de M7 groep (CanalDigitaal) en er zit o.a de zender NPO 2 en SBS 6 op.

Hij wijkt af van de transponder 11739V van de Astra 19,2 want die heeft:
11739V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4

En hij wijkt ook af van 11739V van de Astra 28,2 want die heeft:
11739V, DVB-S2, QPSK, SR 29.500, fec 8/9
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op diezelfde transponder zitten ook de ongecodeerd zenders CanalDigitaal informatiekanaal en TV Vlaanderen Digitaal informatiekanaal.
En ja, als je de schotel goed op de Astra 23,5 hebt afgesteld, ontvang je natuurlijk ook de gecodeerde zenders van TV Vlaanderen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoe herkent de satellite finder eigenlijk de juiste satellite ? 

 

 

Als ik mij niet vergis doet deze satfinder dat niet, in principe kun je net zo goed afstellen met behulp van de signaalbalken van je ontvanger.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weeral bedankt voor de aanvullingen op mijn vragen.

 

ad Youriy, bij het afstellen van de schotel slaat de "QUALITY" meter enkel uit bij de juiste afstelling van de juiste satellite, maar dit is misschien enkel afhankelijk van de ingegeven waarden van de transponder....

of zou deze ook uitslaan bij een andere satellite met toevallig dezelfde transponderinstellingen......of kan dit niet, komt dit misschien nooit voor.....

Wie denkt er mee en komt met het juiste antwoord ?

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JohnnyBee

Signaalsterkte is niet zo belangrijk. Heb je meer dan 15-20%, dan geeft dat aan dat de kabelvebinding in orde is en dat de lnb voedingsspanning van de ontvanger krijgt. Signaalkwaliteit, daar gaat het om.
Er wordt alleen maar een fatsoenlijke signaalkwaliteit aangegeven als de parameters van de ingegeven transponder kloppen en de schotel redelijk op de satelliet staat uitgericht.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ad Youriy, bij het afstellen van de schotel slaat de "QUALITY" meter enkel uit bij de juiste afstelling van de juiste satellite, maar dit is misschien enkel afhankelijk van de ingegeven waarden van de transponder....

of zou deze ook uitslaan bij een andere satellite met toevallig dezelfde transponderinstellingen......of kan dit niet, komt dit misschien nooit voor.....

Wie denkt er mee en komt met het juiste antwoord ?

 

Een satellietvinder vindt geen satellieten, hij vindt alleen signaal op frekwenties die jij zelf of iemand anders in de satellietvinder hebt ingevoerd.

 

Die frekwenties zijn op zichzelf niet per definitie uniek, en kunnen dus op bepaalde momenten op meerdere satellieten voorkomen.

Je probeert natuurlijk een op dat moment 'unieke' frekwentie in je satellietvinder te stoppen, maar alles kan veranderen...

Het antwoord van @youriy lijkt mij dus al een heel juist antwoord. :)

 

Als je geluk hebt zijn de ingevoerde frekwenties van een satellietvinder dus helemaal up to date. Maar anders geldt: checken welke zenders je daadwerkelijk ontvangt, en of die op de bedoelde satelliet zitten!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan deze satelliet finder wel omgaan met DVB-S2 HD signalen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ad ceesv,

de SF kan omgaan met DVB-S2.

 

ad Sprietje,

waaw, deze pdf's had ik nog niet, in het Nederlands leest dit natuurlijk weer een stuk makkelijker hé !

 

Ook  a33 weer bedankt voor je verhelderende uitleg !

 

Top jongens !!!!

Bedankt !

 

Johnny.

aangepast door JohnnyBee

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...