Ga naar inhoud


Volgorde gegevens (naam) bestand


Denisdaf

Aanbevolen berichten

enkele duizenden bestanden renamen???????

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan denk ik dat er maar één mogelijkheid meer overblijft en zelf een rename doen.

Tenzij ze in Pli een aanpassing willen maken; maar ik acht die kans klein.

ik ben eens gaan rondsnuffelen op het onderwerp, en er zijn blijkbaar veel gebruikers die om de ene of andere reden de filenames graag anders zouden zien, dan wel een handmatige ingavemogelijkheid hebben om ze te laten zijn zoals gebruiker het graag heeft.

Dus ik ben zeker geen alleenstaand geval hierbij.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkele duizenden bestanden renamen???????

Vandaar dat ik een bulk rename adviseerde. Als je bang bent dat je alles kwijt raakt maak je eerst een backup of je probeert het op een beperkt aantal bestanden.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je me enkele zaken kan aanleveren qua info, kan ik wel effe een script maken voor op je ontvanger; dat je eventueel met cron kan inplannen. Vraagt op zich niet zo heel veel tijd, moet wel effe getest worden (maar zal ik zelf ook wel wat doen).

 

1. Huidige locatie met opnames/bestanden

2. Bij voorkeur een locatie waar de hernoemde bestanden in terecht zullen komen middels een filemove

3. Volgorde van de filename die je wil (je hebt in eerdere post al wel iets vermeld; maar om zeker te zijn)

 

Waarom vraag 2?

Net omdat je het zou kunnen inplannen met cron. De map met opnames wordt dan uitgelezen; de bestandsnaam volgens nieuwe structuur wordt aangemaakt en dan is de filemove naar de nieuwe locatie.

Zo worden bestanden die reeds eerder hernoemd werden, niet opnieuw aangepast...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Als je me enkele zaken kan aanleveren qua info, kan ik wel effe een script maken voor op je ontvanger; dat je eventueel met cron kan inplannen. Vraagt op zich niet zo heel veel tijd, moet wel effe getest worden (maar zal ik zelf ook wel wat doen).

 

1. Huidige locatie met opnames/bestanden

2. Bij voorkeur een locatie waar de hernoemde bestanden in terecht zullen komen middels een filemove

3. Volgorde van de filename die je wil (je hebt in eerdere post al wel iets vermeld; maar om zeker te zijn)

 

Waarom vraag 2?

Net omdat je het zou kunnen inplannen met cron. De map met opnames wordt dan uitgelezen; de bestandsnaam volgens nieuwe structuur wordt aangemaakt en dan is de filemove naar de nieuwe locatie.

Zo worden bestanden die reeds eerder hernoemd werden, niet opnieuw aangepast...

opnames staan onder root/hdd

Renamed mogen onder root/renamed (die maak ik dan wel aan.

Volgorde inderdaad zoals reeds gezegd, maar voor de zekerheid als volgt:

naam uitzending - datum - zender.

 

Als er bij deze laatste dan ook de mogelijkheid zou bestaan dat de bestandsnaam een in cvs bruikbare naam is zo dat ik hem naar excel kan kopiëren zou dat nog eens zo mooi zijn.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, zal er me mee bezig houden. In- en uitdir zullen in script meegegeven worden, en kan je eventueel nog zelf aanpassen.

 

Bots nog wel tegen wat praktische zaken aan...

Als ik naar de filenames van mijn eigen recordings kijk, via FileZilla, dan zie ik bv "20170101 2133 - één HD - Beau Séjour.ts" als opnamenaam.

Via putty heb ik echter "20170101 2133 - ????n HD - Beau S??jour.ts"

 

Wordt dus nog even puzzelen, omdat de Vu geen locale kent...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, en vooral al bedankt.

Het uitproberen kan ik sowieso niet "morgen".

Ik ben namelijk niet elke dag in de mogelijkheid tijd vrij te maken voor de hobby.

 

Dikke duim op.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht beter om in dat script de uitdir te vullen met links naar de oorspronkelijke file. Dat garandeert dat de originelen niet aangetast worden en scheelt heel wat schijfruimte. Is ook stuk sneller in executie.

 

In principe dus nieuwe naam bepalen en dan zoiets als ln -s indir/$ORIGINEEL outdir/$NEWNAME

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

fbouwman, daar ben ik niet echt mee eens. Het is net de bedoeling om de bestanden te renamen zodat ze eventueel na download op PC of move naar een ander storage deze ook die nieuwe naam hebben. Dat gaat niet lukken met symbolic links denk ik.

 

En de vrees qua schijfruimte lijkt me ook onterecht omdat er geen copy wordt gedaan, maar een filemove; dus mv $dirin\$filename $dirout\$newfilename

 

Ondertussen al een en ander gescript. Als test een simulatie naar een logfile gedaan en ziet er in alle geval al veelbelovend uit:

20170115 2138 - BBC One HD (28) - Sherlock.ts.sc;Sherlock - 20170115 2138 - BBC One HD (28).ts.sc
20161225 1843 - BBC One HD (28) - Doctor Who.ts.ap;Doctor Who - 20161225 1843 - BBC One HD (28).ts.ap
20170508 2033 - Q2 HD - 24_ Legacy.ts.cuts;24_ Legacy - 20170508 2033 - Q2 HD.ts.cuts
20170225 0105 - BBC Two HD (28) - Terry Pratchett_ Back in Black.ts.ap;Terry Pratchett_ Back in Black - 20170225 0105 - BBC Two HD (28).ts.ap
20170205 2115 - één HD - Beau Séjour.ts.sc;Beau Séjour - 20170205 2115 - één HD.ts.sc
20170415 1110 - Ketnet _ één+ _ Canvas+ - Nexo Knights.ts.cuts;Nexo Knights - 20170415 1110 - Ketnet _ één+ _ Canvas+.ts.cuts
20170319 2215 - VIER HD - Blindspot.ts.ap;Blindspot - 20170319 2215 - VIER HD.ts.ap
20170312 1958 - RTL 7 HD - Asterix en de Olympische Spelen.ts.sc;Asterix en de Olympische Spelen - 20170312 1958 - RTL 7 HD.ts.sc
20170423 2305 - VIER HD - Blindspot.ts;Blindspot - 20170423 2305 - VIER HD.ts
20170101 2204 - BBC One HD (28) - Sherlock.ts.meta;Sherlock - 20170101 2204 - BBC One HD (28).ts.meta
20170318 2025 - Film 1 Premiere HD - Star Trek Beyond.ts.sc;Star Trek Beyond - 20170318 2025 - Film 1 Premiere HD.ts.sc
20170507 2310 - VIER HD - Blindspot.ts.ap;Blindspot - 20170507 2310 - VIER HD.ts.ap
20170119 2228 - RTL 7 HD - Spaceballs.ts.sc;Spaceballs - 20170119 2228 - RTL 7 HD.ts.sc
20170226 2215 - VIER HD - Blindspot.ts.ap;Blindspot - 20170226 2215 - VIER HD.ts.ap
20161231 2035 - CAZ - Monty Python's Meaning Of Life.ts.meta;Monty Python's Meaning Of Life - 20161231 2035 - CAZ.ts.meta
20170225 0105 - BBC Two HD (28) - Terry Pratchett_ Back in Black.ts.cuts;Terry Pratchett_ Back in Black - 20170225 0105 - BBC Two HD (28).ts.cuts
20170326 2220 - VIER HD - Blindspot.ts;Blindspot - 20170326 2220 - VIER HD.ts

Eerste kolom in de log is de oude naam; 2de kolom is de nieuwe. Extensie kan nog naar .csv gezet worden om het makkelijker te maken deze in excel te openen

Voor zover ik bij mijn opnames kon terugvinden zijn er bestanden van volgende extensies:

ts

ts.cuts

ts.ap

ts.meta

eit

ts.sc

 

 

Zal me hier morgen en tijdens weekend nog verder mee bezig houden.

Ik zal ook de nodige comments voorzien, zodat het makkelijk aan te passen is door anderen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk later graag nog eens terug.

Btw, at De perre, de niet *.ts bestanden haal ik sowieso weg als ik de ts bestanden naar andere opslag breng.

Dus die moeten wat mij betreft in in het om te zetten pakket meegaan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is een eerste versie klaar.

 

Upload naar een locatie op de ontvanger; vervang de '.txt' door '.sh' en pas de permissions aan (naar bv 755) zodat het kan uitgevoerd worden.

 

Voorlopig zijn er 2 tijdelijke locaties opgegeven als input/output dirs. Dit om je de kans te geven om even een en ander te testen.

dir_in=/media/hdd/movie_tmp
dir_out=/media/hdd/movie_out

Je kan best zelf even een kopie maken van een film met bijhorende bestanden naar de testdir (die je zelf even moet aanmaken). gebruik de '-p' vlag bij het copy commando om de datumeigenschappen van de originele bestanden te behouden. Bv

cp -p *Dummie* ../movie_tmp

Verder zal er een logdir aangemaakt worden; daarin worden alle logs weggeschreven. ook de csv met de oude en nieuwe naam zal je daar terug kunnen vinden.

 

 

 

Alvast het volledige script

#!/bin/sh

######
# Script om bestandsnamen van opnames te gaan aanpassen
##

#Geef wat feedback in de console; toon waar je mee bezig bent
#Uncomment wanneer je de terminal output wil zien
#set -x

#####Variabelen die we gebruiken
startdate=$(date +"%Y%m%d-%H%M")
dir_in=/media/hdd/movie_tmp
dir_out=/media/hdd/movie_out
logdir=/media/hdd/renamelogs
rename_script_log=$logdir/rename_$startdate".log"
filelist=$logdir/filelist_$startdate.log
filelist2=$logdir/filelist_$startdate"_2".csv


#####Functies

fn_check_inputdir()
{

if [ ! -d $dir_in ]
then
	echo "Input dir bestaat niet; script wordt afgebroken - error 6" >> $rename_script_log
	exit 6
fi
}

fn_check_outputdir()
{

if [ ! -d $dir_out ]
then
	echo "Output dir bestaat niet; script wordt afgebroken - error 7" >> $rename_script_log
	exit 7
fi
}

fn_check_logdir()
{

if [ ! -d $logdir ]
then
	mkdir $logdir
fi
}

fn_create_list_files()
{
#functie die de lijst maakt van bestanden aanwezig in de input dir ($dir_in); en die in een logbestand wegschrijft
#Hiervoor wordt het find commando gebruikt
#  '! -mtime -1' zorgt er voor dat bestanden die de laatste minuut zijn aangepast niet mee in del ijst terecht komen
#  '! -name ".vdirinfo*" zal er voor zorgen dat bestanden die beginnen met '.vdirinfo' uitgesloten worden en niet mee in de lijst terecht komen
#  het stukje sed zal er voor zorgen dat de naam van het bestand weggeschreven wordt zonder './' in het begin

cd $dir_in
find . -type f ! -mtime -1 ! -name ".vdirinfo*" | sed 's|./||' >> $filelist

}

fn_process_filelist()
{

#functie die doorheen de filelist loopt en de bestandnaam opbouwt + de filemove doet
## gewenste output formaat = eerst de naam, dan de datum, en dan de zender

#  progNAAM zal nog verder opgesplitst moeten worden => de naam en de extensie van het bestand
#  bij progEXT wordt er gekeken naar het aantal fields in de input. Indien er maar 2 zijn, zal hij enkel de laatste gebruiken voor de extensie (bv .ts); 
#    anders gaat hij de 2de en 3de gebruiken


while read Line 
do
progDATUM=`echo $Line | awk -v FS=" - " ' { print $1 } '`
progSERVICE=`echo $Line | awk -v FS=" - " ' { print $2 } '`
progNAAM=`echo $Line | awk -v FS=" - " ' { print $3 } ' `
progNAAMBASE=`echo  $progNAAM | awk -v FS="." ' { print $1 } '` 
#progEXT=`echo  $progNAAM | awk -v FS="." ' { print $2"."$3 } '` #nog nakijken; variabel aantal extensies!!
progEXT=`echo  $progNAAM | awk -v FS="." ' { if (NF==2) {print $2} else if (NF==3) {print $2"."$3} } '`


newFileNAAM=$progNAAMBASE" - "$progDATUM" - "$progSERVICE"."$progEXT

echo $Line";""$newFileNAAM" >> $filelist2
echo "> Move van $dir_in/$Line naar $dir_out/$newFileNAAM"| tee -a $rename_script_log
mv "$dir_in/$Line" "$dir_out/$newFileNAAM" | tee -a $rename_script_log
echo "--> Move van $dir_in/$Line naar $dir_out/$newFileNAAM voltooid"| tee -a $rename_script_log
done < $filelist

echo "## $filelist is nu verwerkt" | tee -a $rename_script_log
}


##Start verwerking door oproepen functies
###Check logdir
fn_check_logdir

###Check input en output dirs
fn_check_inputdir
fn_check_outputdir

###maak lijst bestanden
fn_create_list_files

###verwerking van de lijst
fn_process_filelist


##Eventuele opkuis van logs/tijdelijke bestanden/...
#rm $filelist


##The exit is near...
exit 0

Het verwijderen van logs zit er nog niet in; er staat wel al een lijn klaar maar die staat voorlopig nog in comment.

Rename_movies.txt

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van mijn vraag op vuplus-support of het mogelijk is om locales toe te voegen, zou er ook een movieretitle plugin bestaan.

 

Heb hem nog niet geprobeerd; maar geef het even mee.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt. We gaan even enkele dagen relaxen, maar zodra ik terug ben, en ik het aandurf om bovenstaande naar de box te transponderen laat ik iets weten.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet van de rust.

 

Doe later eerst een test met één opname; om zeker te zijn. Dit door een copy te maken naar de testmap die in het script staat.

Nadien kan je dan eens een test met een aantal opnames maken; terug op basis van een copy.

Als het naar wens werkt, kan je de in- en output dir in het script nog goed zetten en dan de run inplannen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...