Ga naar inhoud


Actieve PC boxen aan Bluetooth adapter koppelen


Aanbevolen berichten

hm, sorry

komt misschien door het woord actieve

 

maar je bent met zo'n tweede transmittertje wel erg flexibel straks

 

p.s.

@all

het gaat misschien het topic te buiten, maar actieve luidsprekers met wlan en bluetoet is voor de moderne huiskamer toch de moeite waard om eens naar te kijken al je oude set aan vervanging toe is

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de laatste opmerking heb je natuurlijk helemaal gelijk maar in reactie #6 leg ik uit waarvoor ik deze adapter wil gebruiken.

Het geluid van de TV's in de Spaanse huurappartementen is niet van dien aard om daar het geluid van een goede Netflix serie te beluisteren.

En om een Radiostream via de luidsprekers van de iPad of MacBook te beluisteren is ook geen feest.

 

Tot vorig jaar gebruikte ik deze boxen in mijn caravan rechtstreeks op mijn VU SOLO2 en kon dan de Audio van zowel de TV als de Radiostream via deze Bose boxen via de 3.5mm Jack afspelen.

Nu wij niet meer met de caravan overwinteren maar in een appartement moet ik dus wat aanpassen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur uit nieuwsgierigheid, nog even een aanvullende vraag t.a.v. het koppelen van een Bluetooth Audio adapter aan een LED TV.

 

Stel ik ga ook mijn TV voorzien van een Bluetooth Audio adapter met het doel dat het geluid van de TV naar de Bluetooth adapter van mijn boxen wordt gestuurd.

Deze wordt dan in de TX Mode geconfigureerd en op de koptelefoon, Cinch of SPDIF aansluiting aangesloten

 

Hoe kan ik dan zien of de adapter van de TV verbonden is met de adapter van de boxen.

Ik heb immers op de TV geen software die dit ondersteund en waarin ik kan controleren of die verbinding tot stand is gekomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bedoeld dus gewoon in de blind?

 

V.w.b. de adapter van de TV kan ik mij iets bij voorstellen want die zal alleen maar in de TX Mode gebruikt worden en naar de boxen verbinden.

Voor de adapter van de boxen ligt het naar mijn mening toch wel iets anders.

Die wordt op verschillende apparaten gebruikt zoals b.v. iPad, MacBook, etc.

 

Voor zover ik weet connect een adapter altijd naar de laatste gebruikte verbinding, dus b.v. naar de iPad of Zierikzee dit verkeerd?

Ik heb volgens mij geen mogelijkheid om dit aan te sturen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij logisch en dat snap ik ook.

 

Maar stel dat de adapter van de boxen op AAN en ontvangst staat ÉN de iPad ook verbonden is met de adapter van de boxen, wat gebeurt dan met het audiosignaal van de TV?

Misschien zie ik het te moeilijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is hij die het eerst wordt gezien door de ontvanger blijft in verbinding ,zij die later worden ,,gezien,, krijgen geen verbinding

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even de handleiding van mijn huidige in gebruik zijnde TaoTronics TT-BA09 adapter geraadpleegd en daar staat het folgende:

 

Wenn Verbindungen (TX-Modus ) zu zwei Geräten gleichzeitig geschlossen werden, können die beiden Geräte gleichzeitig Musik abspielen.

• Der Adapter versucht nach dem Einschalten automatisch, alte Verbindungen wieder herzustellen.

 

Omdat het vanuit de TV gezien om de TX Modus gaat zou het inderdaad geen probleem moeten zijn.

Als b.v. de iPad ook verbonden mocht zijn dan is het een kwestie om die verbinding daarvan te verbreken.

Andersom, van iPad naar boxen heb ik dat probleem natuurlijk niet.

Ik denk dat ik dan toch een tweede adapter koop maar die moet dan wel de TX Modus ondersteunen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een andere optie.

Ik gebruik de huidige TaoTronics adapter uitsluitend voor de boxen en sluit de TV rechtstreeks via een passende 3.5mm kabel.

Dit zou dan alsvolgt moeten uitzien.

Op de boxen sluit ik het stekkertje (male) aan van de 3.5mm splitter, zie bijgaande foto.

Op het ene female deel sluit ik de TaoTronics Bluetooth adapter aan en op het andere female deel sluit ik d.m.v. een passende 3.5mm kabel direct de koptelefoonaansluiting van de TV aan.

 

Kan dit in de praktijk werken?

post-37183-0-13735300-1495293324.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...