Ga naar inhoud


JVC LT-42A85BU TV met schaduw effecten in het beeld, zie foto


Miauw

Aanbevolen berichten

Een maatje van mij heeft een JVC LT-42A85BU TV gehad waar hij zijn platstation 3 op aan wilt sluiten, echter blijkt deze TV schaduw effecten op te leveren, ook als niets aangesloten staat.

 

Hij dacht de TV om te wisselen met een Philips smart TV i.v.m. dat die dan voor de Play Station kan worden gebruikt en de ander voor TV via een mediabox zodat deze ook een beetje smart kan worden. Hij schrok van de grote van de TV, maar dat was nog niet eens het grootste probleem, wel die schaduw effecten in het beeld.

 

Ik heb wel eens gelezen dat aan de rand van oudere platten TV's een soort van reflecterend materiaal zit om zo de verlichting die onder in de TV zit goed te verdelen, het zou iets met het los laten van de reflectie stukken te maken te hebben waardoor er schaduw effecten ontstaan, maar ik heb daar geen verstand van dan alleen van ooit gelezen te hebben.

 

We zijn al met diverse instellingen aan het stoeien geweest, maar helaas geen resultaat.

 

Weet iemand wat er bij deze TV op de foto aan de hand is?

 

Het is niet de nieuwste TV meer, maar is er (nog) wat aan te doen?

 

post-34339-0-36517500-1495328900_thumb.jpg

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Backlight is niet egaal verdeeld over het scherm.

 

Steve, Columbo, Frans of een van onze ander leden zullen er wel ervaring mee hebben, en je kunnen vertellen of het te repareren is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites