Ga naar inhoud


JVC LT-42A85BU TV met schaduw effecten in het beeld, zie foto


Miauw

Aanbevolen berichten

Een maatje van mij heeft een JVC LT-42A85BU TV gehad waar hij zijn platstation 3 op aan wilt sluiten, echter blijkt deze TV schaduw effecten op te leveren, ook als niets aangesloten staat.

 

Hij dacht de TV om te wisselen met een Philips smart TV i.v.m. dat die dan voor de Play Station kan worden gebruikt en de ander voor TV via een mediabox zodat deze ook een beetje smart kan worden. Hij schrok van de grote van de TV, maar dat was nog niet eens het grootste probleem, wel die schaduw effecten in het beeld.

 

Ik heb wel eens gelezen dat aan de rand van oudere platten TV's een soort van reflecterend materiaal zit om zo de verlichting die onder in de TV zit goed te verdelen, het zou iets met het los laten van de reflectie stukken te maken te hebben waardoor er schaduw effecten ontstaan, maar ik heb daar geen verstand van dan alleen van ooit gelezen te hebben.

 

We zijn al met diverse instellingen aan het stoeien geweest, maar helaas geen resultaat.

 

Weet iemand wat er bij deze TV op de foto aan de hand is?

 

Het is niet de nieuwste TV meer, maar is er (nog) wat aan te doen?

 

post-34339-0-36517500-1495328900_thumb.jpg

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Backlight is niet egaal verdeeld over het scherm.

 

Steve, Columbo, Frans of een van onze ander leden zullen er wel ervaring mee hebben, en je kunnen vertellen of het te repareren is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen het lcd scherm, (dus in het scherm zelf) en de backlights zit een diffusser sheet, met een aantal filters, polarizers.

 

Waarschijnlijk, afhankelijk van het type scherm heb je een diffusor met daar op geplakt een polarizer. Door warm worden gaat de diffuser los zitten en je ziet dit effect nu in het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En is dat nog te fixen of is het einde oefening?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen het lcd scherm, (dus in het scherm zelf) en de backlights zit een diffusser sheet, met een aantal filters, polarizers.

 

Waarschijnlijk, afhankelijk van het type scherm heb je een diffusor met daar op geplakt een polarizer. Door warm worden gaat de diffuser los zitten en je ziet dit effect nu in het beeld.

 

 

En is dat nog te fixen of is het einde oefening?

 

 

Is het tegen een redelijk bedrag zelf te maken of wordt het weg gooien en naar een andere TV uit kijken?

 

Het is een gekregen toestel, maar naast dat deze wat aan de grote kant is, is het niet de bedoeling dat het een dumpplaats wordt.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kom je pas achter als je hem open maakt, en mocht ik gelijk hebben met mijn diagnose.

 

Dit was een krijgertje, een kleinere (40 inch of minder) tweedehands toestel is ook geschikt. Wat er tussen zou moeten kost niet zo veel, ik meen begrepen te hebben 15 euro of meer exclusief eventuele verzendkosten, maar je moet het kunnen, want als het mis gaat, of als je het laat doen, wordt het een duur grapje.

 

Ik laat nog even weten wat het wordt, die keuze is niet aan mij, maar vermoedelijk een kleinere tweedehands, want het beeld is erg groot voor de kijkafstand en een tweedehands TV van 40inch of minder zal niet veel hoeven kosten.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor type scherm het is, wel dat deze TV oud en niet smart is.

 

 

@percies,

 

Is een stap voor stap uitleg mogelijk om er achter te komen of en hoe daar achter te komen?

 

 

@All,

 

In overleg laat ik dit topic nog even open staan voor eventuele suggesties.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...