Ga naar inhoud


Digitenne kastje met kpn smartkaart


ronaldsl

Aanbevolen berichten


Of je sluit een los abonnement af bij edpnet, is nog goedkoper ook dan KPN en één maandelijks tarief voor maximaal drie kaarten.
Een insteekmodule voor televisietoestellen met een ingebouwde DVB-T ontvanger (voorzien van CI-aansluiting) krijg je desgewenst gratis in bruikleen (je betaald dan wel meer verzendkosten).

Of de aan jou aangeboden ontvanger ook werkt met een kaart van edpnet is dan nog de vraag, volgens mij de Samsung SMT-1000T/1100T en Topfield TF6000COK met System ID 30652 in ieder geval niet. Zie deze tabel op dvbt4all of die in de bijlage.

Software versies DVB-T ontvangers.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nog wel een abonnement afsluiten als je al een kaart hebt en die bijv. met een Conax CI module in je TV wilt steken?
Activeert KPN (of Edpnet) zo'n kaart dan?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nog wel een abonnement afsluiten als je al een kaart hebt en die bijv. met een Conax CI module in je TV wilt steken?

Activeert KPN (of Edpnet) zo'n kaart dan?

 

Kaarten tussen de verschillende (virtuele) providers zijn niet uitwisselbaar, dus KPN, Edpnet, Stipte, Tele2 en Online geven ieder hun eigen kaarten uit.

Of een bestaande kaart opnieuw geactiveerd kan worden (bij dezelfde provider) betwijfel ik, bij KPN zit je in ieder geval verplicht aan de huur van een ontvanger/insteekkaart per smartcard, dus daarom ook steeds duurder (1/2/3 smartcards = €15,50/€20,50/€25,50).

Ik heb het Excel bestand even geactualiseerd en voorzien van een overzicht aan abonnementen, zie dit draadje.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk.
Dank je.
Voor mij geen geschikt alternatief. Laat mijn eerste drie KPN kastjes met smart cards maar rustig opgeborgen staan. 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook.
Gelukkig zit in de TV's (voor de Duitse markt) al de juiste DVB-T2 tuner ingebouwd. Downgraden van iptv kan zodoende altijd.

Als ik de kastjes tegen kom gaan ze naar het grofvuil. Op Marktplaats zetten of hier aanbieden lijkt me zonde van de moeite.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog is de verplichting DVB-T2 in te voeren pas in 2020, maar inderdaad je kan maar beter voorbereid zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...