Ga naar inhoud


CI+ met oranje Ziggokaart in Vu+ ultimo


wgm50

Aanbevolen berichten


6 uur geleden zei wgm50:

Door jouw aanwijzing heb ik het opname-probleem kunnen oplossen.

De opnames gaan bij mijn ontvanger naar de map /hdd/movies. Maar de submap .../movies bleek niet te bestaan.

Ik heb gewoon via de Verkenner op mijn PC de map toegevoegd en de timers zorgen nu voor opnames.

 

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken en de aanwijzingen.

Graag gedaan. Zo zie je maar dat de basis soms hetzelfde blijft, en een probleem oplossing van 5 jaar oud, nu nog bruikbaar is :).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

dus alles loopt, alsook de CI+ ?

das mooi

 

27 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Graag gedaan. Zo zie je maar dat de basis soms hetzelfde blijft, en een probleem oplossing van 5 jaar oud, nu nog bruikbaar is :).

De kaart zit in de CI+ en werkt. Das inderdaad mooi.

Nogmaals mijn dank.

Vu+ Ultimo 4K, DVB-S2 dual, DVB-C/T2 dual, Vti, Oscam.

CI+ module, Oranje Ziggo Irdeto kaart, Ziggo kabel, Horizon.

Astra 1-2-3 FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wgm50:

 

De kaart zit in de CI+ en werkt. Das inderdaad mooi.

Nogmaals mijn dank.

Je zou mij en mogelijk anderen, een plezier doen, om eens de offline decodering van de ci+ te testen.

dus een opname van een ci+ zender gecodeerd opnemen, en hem met de ofline decodering, die gecodeerde opname tijdens standby te decoderen, en de resultaten te geven. Alvast bedankt op voorhand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2017 om 15:53 zei sattv4iedereen:

Je zou mij en mogelijk anderen, een plezier doen, om eens de offline decodering van de ci+ te testen.

dus een opname van een ci+ zender gecodeerd opnemen, en hem met de ofline decodering, die gecodeerde opname tijdens standby te decoderen, en de resultaten te geven. Alvast bedankt op voorhand.

Zag je reactie nu pas.

 

Wil ik best doen, maar hoe? Mijn opnames zijn soms gecodeerd en dat is te zien aan een hangslotje voor de opnamenaam. Na een standby zijn ze gedecodeerd en te bekijken.

Hoe moet in offline decoderen?

Vu+ Ultimo 4K, DVB-S2 dual, DVB-C/T2 dual, Vti, Oscam.

CI+ module, Oranje Ziggo Irdeto kaart, Ziggo kabel, Horizon.

Astra 1-2-3 FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat van alleen als de opname toegewezen is aan de CI+

zie de uitleg over deze nieuwe CI+ toepassing in VTI 11.02

 

Citaat

Seit dem VTi 11.0.2 gibt es bei den Boxen Solo4K, Uno4K und Ultimo4K die Möglichkeit Aufnahmen verschlüsselt aufzunehmen.
Aufnahmen die einem CI-Modul zugewiesen sind werden ab diesem Update verschlüsselt aufgenommen und automatisch entschlüsselt wenn der Receiver in den Standby geschaltet wird.
Einstellungen zu diesen Funktionen sind unter:
Menu>VTi>Einstellungen Timer
ACHTUNG: Diese Funtkion ist standarmäßig aktiviert !
Es gibt eine Einschränkung für diese Funktion: Jede Aufnahme benötigt einen Tuner, d.h. wird Sender A live gesehen und Sender A aufgenommen werden 2 Tuner benötigt !


In der VTi MovieList gibt es die Möglichkeit einen Film im Nachhinein als verschlüsselt/unverschlüsselt zu markieren. (Film selektieren und Menü-Taste drücken).


Film die (nochh) nicht entschlüsselt sind können, wenn das CI-Modul gesteckt ist, auch während der Wiedergabe entschlüsselt werden.
ACHTUNG: Die Aufnahme wird hierbei aber nicht entschlüsselt abgespeichert.


Eine weitere Neuerung ist die automatische CI Zuweisung.
Aktuell ist es nicht notwendig Sender einem CI Modul zuzuweisen. Selbstverstädnlich kann jedoch die aktuelle Zuweisung beibehalten werden oder die automatische Zuweisung durch manuelle Zuweisung wie bisher ergänzt werden.
Einstellung ist zu finden unter:
Menü>VTi>Einstellungen - TV/Radio
Sollten Sender bei der automatischen Zuweisung fehlen, benötigen wir die Information (Senderreferenz, Sendername, Senderpaket).
ACHTUNG: Sollte z.B. HD+ auf die Sky-Karte aufgeschaltet sein müssen die HD+ Sender manuell zugewiesen werden.



Zur Entschlüsselung von Sendern mit Hilfe eines CI-Moduls können jetzt bei den Boxen Ultimo 4K, Uno 4K, Solo 4K, Duo², Solo², Solo SE auch USB-Tuner (oder andere virtuelle Tuner wie z.B. SAT>IP Streams) verwendet werden.

 

enkel als je ze wilt decoderen kun je ze in de filmlijst markeren of gelijk bekijken

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...