Ga naar inhoud


vervangen duo LNB door quad LNB


FtoA

Aanbevolen berichten

Situatie nu: 1 schotel met 3 duo lnb's op Astra 1,2,3
2 X disecq 4 naar 1
STB met 3 tuners
Willen 1 duo LNB vervangen door een quadro LNB.
Kun je op de quadro 2 extra kabels aansluiten op een 3e disecq en die aan de 3e tuner?
Of kun je maar 1 extra kabel aansluiten die direkt naar de 3e tuner gaat?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste FtoA

Even een paar correcties.
Je hebt het over duo-lnb's. Dat zijn monoblocken waar je twee satellieten mee kunt ontvangen met een dubbele kop dus. Je bedoeld waarschijnlijk twin-lnb's. Dat is een enkele lnb met 2 aansluitingen.

Een quadro-lnb, je zal bedoelen quattro-lnb maar daar heb je niets aan want die kun je alleen gebruiken in combinatie met een multiswitch. Je bedoeld een quad-lnb. Dat is een lnb met 4 aansluitingen waar je 4 ontvangers op kunt aansluiten.

Wil je op 3 ontvangers alle drie de satellieten ontvangen, dan zul je 3 quad-lnb's nodig hebben.

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als er maar 1 single tuner bijkomt heb je maar 1 maal een switch en kabel nodig.Is het een dual tuner dan 2 kabels en 2 switchen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bellejt

Als er maar 1 twin-lnb vervangen wordt door een quad-lnb, waar heb je dan die extra switch voor nodig?
De twee bestaande lnb's hebben maar twee aansluitingen en die zijn al gebruikt door de twee 4/1-diseqc-switches.
Die extra switch kun je dan toch nergens meer op aansluiten?

Je hebt dus geen extra switch nodig en kunt de derde of vierde aansluiting  van die quad-lnb gewoon op die derde ontvanger aansluiten maar dan kan hij maar één satelliet ontvangen.
Misschien is dat voldoende voor de vraagsteller.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje, bedankt voor de correctie! Duo en  quad-lnb klopt als een bus!

Ik begrijp dat ik gewoon de 3e aansluiting  van die quad-lnb op de nu nog vrije 3e tuner kan aansluiten en daar dus enkel signaal van de aangesloten satelliet binnen komt. Mooi! Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 2 word het.

Dan heb ik toch mijn mogelijkheden tot meer zenders tegelijk opnemen en bekijken van Astra2  vergroot?

Kreeg nog al eens de mededelng: geen vrije tuner beschikbaar omdat ik al 2 programmas van verschillende transponders op A2 aan het opnemen was.

 

Via de andere 2 tuners heb ik A1 en A2 en A3 . Via tuner 3 heb ik dan A2 extra, toch?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...