Ga naar inhoud


franse tv via tv vlaanderen


domaine

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik woon in frankrijk en wil franse programma's kunnen ontvangen via de tv-vlaanderen installatie,

zodoende kunnen zowel franse als vlaamse klanten hier tv kijken.

heb al vanalles geprobeerd,

eerst drie koppen op mijn schotel gezet, schotel vergroot, nu kan ik de 19 en de 23 en hotbird(13) ontvangen,

ik heb nu massa's zenders, maar slechts een handvol franse nieuwszenders, geen populaire zenders zoals tf 1.2.3.4.5 en m6.

ik heb van iemand vernomen dat je een cc cam zou kunnen kopen om in mijn decoder te stoppen om alle vrij te ontvangen franse zenders te kunnen ontvangen,

wanneer ik dit echter hier vraag horen ze het donderen in keulen, nooit van gehoord!

kan ik een soort dubbel systeem maken om met een klassieke antenne naar de franse zenders te kijken of kan het toch lukken via die cc cam of

nog een andere oplossing?

 

alvast hartelijk bedankt

 

xavier

domainelagreze.eu

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste domaine

 

Welkom op dit forum

 

Ja je kunt twee systemen naast elkaar gebruiken. De klassieke antenne en de schotel samen.

Gebruik je een losse satellietontvanger of heb je een tv met ingebouwde satellietontvanger?

Heb je een tv met ingebouwde satellietontvanger, dan zit er achter op de tv een schroef aansluiting voor satelliet tv en een insteek plug voor een terrestrial antenne.

 

Bij een losse satellietontvanger kies je de Franse zenders via de tv en de zenders van de satelliet via de hdmi-aansluiting.

Je kunt dan twee losse coaxkabels gebruiken, één voor de tv en één voor de satellietontvanger maar je kunt die twee signalen ook via één coax laten lopen.

 

sat aansluiting op TV.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt sprietje,

 

ik begrijp het niet 100% .

ik heb slechts 1 coax aansluiting op mijn tv, momenteel niet in gebruik.

ik kijk momenteel via hdmi en een losse sab titan decoder met basic plus abonnement van tv vlaanderen.

is de enige mogelijkheid dan een tweede coax kabel binnen te trekken met een klassiek antenne?

of bestaat er ook een mogelijkheid om via 1 coax te werken want anders moet ik muren openbreken..

ken je de mogelijkheid van een cc cam module om op die manier de vrij te ontvangen franse kanalen via mijn decoder en mijn hdmi kabel aan te sturen?

zou slechts 15 euro eenmalig kosten voor de aankoop van de module , daarna geen abonnementskosten voor de franse kanalen.

 

bedankt alvast

 

xavier

domaine de la greze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste domaine

Je kunt de signalen van de schotelantenne en de "harkantenne" gewoon over één coxkabel laten lopen.
Buiten voeg je de twee signalen samen met een diplexer en binnen bij de tv splits je de signalen weer met eenzelfde diplexer.

 

Diplexer.jpg

Triax Diplexer.JPG

Hama combiner.jpg

combiner BWS_11_F.jpg

DIP2-DC-global-invacom-diplexer.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Xavier , welkom op dit forum.

 

Eerst en vooral baten jullie een zaak uit met kamers en gites . Bij ons uitgedrukt als een B&B .

 

http://www.domainedelagreze.eu/

 

Daarom even eerst deze vraag , is het de bedoeling voor ontvangst enkel in jullie hoofdgebouw of ook in de vier kamers of gites ? Er is een groot verschil tussen.
Ik heb wel enige ervaring voor dergelijke installaties .
Als het enkel voor privaat gebruik is dan heeft Sprietje jou reeds de oplossing gegeven . Echter onder één voorwaarde dat je ontvangst hebt via DVB-T . Ik twijfel wel qua goede ontvangst.

Heb even een TNT test gedaan voor Labastide-Murat en deze is echt niet schitterend . Beide zendmasten liggen zo een 70 km van bij jullie vandaan en dit is toch heel ver voor goede ontvangst. ( zie plaatje )

Kijk eerst even rond in het dorp , of vraag even na of er mensen zijn die kijken via een gewone antenne.

Indien niet wordt het allemaal via satelliet , Franse zenders via TNT Sat op 19,2°E en Vlaamse zenders op 23,5°E.

 

In de ( grote ) omgeving heeft mijn zoon dit gedaan voor een B&B van een vriend uit Poperinge in Flayocs ( Var) ook met vier kamers en daar komt heel wat bij kijken . Gelukkig was daar een DVB-T zendmast nabij Draguignan . TV Vlaanderen kwam dan van de satelliet.

 

Geef dus even aan wat de juiste bedoeling is.

 

 

ScreenShot480.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...