Ga naar inhoud


IP range van WiFi wijzigen


Aanbevolen berichten

hallo,

 

Sinds kort is mijn internet (automatisch) over gegaan van Ons Brabant Net naar Kpn. Hierbij heb ik ook een nieuw modem gekregen.

Sinds ik het nieuwe modem (Experia Box V10)  in gebruik heb heb ik verschillende IP ranges voor Wifi en LAN . Ik heb een Netgear WNR2200 via UTP kabel met de Experiabox verbonden, en ik gebruik de LAN en WIFI aansluitingen van de WNR2200. Hierbij krijgt wifi 10.0.0.x en LAN krijgt 192.168.1.x toegewezen.

De reden waarom ik via de Netgear verbinding wil maken is dat mijn thuisnetwerk dan hetzelfde blijft. Zelfde SSID, WPA2 etc.

 

Dit is een probleem voor mijn NAS, omdat de laptop (Wifi) en NAS (LAN) niet meer in hetzelfde netwerk zitten. Hierdoor kan kan mijn laptop de NAS niet meer vinden en kan er geen realtime backup meer gemaakt worden.

De reden waarom ik via de Netgear verbinding wil maken is dat mijn thuisnetwerk dan hetzelfde blijft. Zelfde SSID, WPA2 etc. Enkel de verbinding naar buiten toe is dan gewijzigd (Experiabox)

 

Hoe kan ik de range van mijn Wifi of LAN aanpassen, zodat ze beide weer hetzelfde zijn?

 

Met vriendelijke groet,

The Iron Maiden

 

 

 

aangepast door The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even voor de duidelijkheid:

  1. Zijn alle apparaten dus op de WNR2200 aangesloten? Of zit de NAS op de Experiabox
  2. Heb je nu een router op een router aangesloten?
  3. Waar staat DHCP aan?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid:

  1. Zijn alle apparaten dus op de WNR2200 aangesloten? Of zit de NAS op de Experiabox

Alle apparaten zijn op de WNR2200 aangesloten

  1. Heb je nu een router op een router aangesloten?

Ja, de WNR2200 maakt via de experiabox verbinding met intenret

  1. Waar staat DHCP aan?

DHCP staat aan op de experiabox, en uit op de WNR2200

 

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dus dat je Experiabox 2 adres ranges uitgeeft. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel iets te maken heeft met router achter router. Je hebt alleen het modem aangepast, de Netgear krijgt daardoor een ander IP adres maar dat maakt niet uit. En al je apparaten maken nog gewoon verbinding via de Netgear.

 

Kortom, ik heb te weinig kennis om dit te kunnen verklaren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...