Ga naar inhoud


Nieuwe Ci Module


Aanbevolen berichten

Ik heb een tv met ingeb. satellietontvanger welke geschikt is vlgs CD tw een Philips 22pfk4000/12 gebruik hem als 2 e tv met een Cd decoder sat 801, heb nu een Ci module gekocht met het witte etiket.

Als ik de zenders installeer het pakket van Can.Dig HD ontvang maar een gedeelte van de zenders  van Astra 3 bv. Npo1 wel,  Npo 2 niet,  Npo 3, Net 5 en Veronica  bv weer wel,  alle Rtl zenders niet.

Idem bij verschillende zenders van Astra 1 (maar die gebruik ik toch niet vaak) Astra 2 ontvang ik alle zenders.

Met de decoder Sat801 heb ik met dezelfde smardcard geen problemen.

vlgs mij moet het aan de instellingen van Tv liggen. Maar waar???  in het instructie boekje staat niets.

Wie kan mij helpen ????

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
Op 1-2-2018 om 20:34 zei hendrik-j:

 

Als ik de zenders installeer het pakket van Can.Dig HD ontvang maar een gedeelte van de zenders  van Astra 3 bv. Npo1 wel,  Npo 2 niet,  Npo 3, Net 5 en Veronica  bv weer wel,  alle Rtl zenders niet.

 

 

Hij schakelt dus niet naar verticaal gepolariseerde transponders.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hendrik-j

 

Het klopt niet wat je schrijft dat de tv een lnb met 2 of 3 koppen niet aan kan.
In de gebruiksaanwijzing staat:


"Up to 4 satellites
You can install up to 4 satellites (4 LNBs) on this TV.
Select the exact number of satellites you wish to install at the start of the installation. This will speed up the installation."

Zie bladzijde 26 van de gebruiksaanwijzing: https://www.download.p4c.philips.com/files/2/24phk4000_12/24phk4000_12_dfu_eng.pdf

Bovendien zou deze tv dan ook niet opgenomen zijn in de lijst van gecertificeerde tv's van Canal Digitaal want Canal Digitaal gaat er van uit dat je een duo-lnb gebruikt.

 

Het is dus een probleem dat hij wel de horizontaal gepolariseerde transponders ontvangt die op 18 volt werken maar niet de verticaal gepolariseerde transponders die op 13 volt werken.

Gebruik je misschien een hele korte coaxkabel naar je schotel?


De witte CI-module zou moeten werken en dat blijkt ook wel want een gedeelte van de zenders kun je wel bekijken, dan moet hij ook voor de verticaal gepolariseerde transponders werken.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schakelpunt van verticaal naar horizontaal ligt bij 15 volt.
Daarom mag er uit de ontvanger niet meer dan 14 volt komen als je op een verticaal gepolariseerde transponder hebt afgestemd.
Bij losse satellietontvangers heb je soms de mogelijkheid om een verhoogd voltage in te stellen voor de voedingsspanning van de lnb's. Dit kan handig zijn als je een erg lange coaxkabel gebruikt, bijv. 50 of 100 meter.
Bij TV's met een ingebouwde satellietontvanger heb ik deze optie echter nog nooit gezien maar mogelijk bestaan die tv's er wel.
Je moet eens in het menu kijken of je die keuzemogelijkheid hebt: verhoogd voltage lnb spanning.
Het zou ook nog kunnen dat de lnb niet naar behoren werkt. Probeer het eens met een andere lnb. Dat mag gerust een enkele kop zijn i.p.v. een duo-lnb. Het gaat er maar om of je met die andere lnb wel de verticaal gepolariseerde transponders kunt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...