Ga naar inhoud


Advies voor Schotel, LNB en evt. Diseqc gevraagd


Wirret

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

In het verlengde van mijn vorige post (zie hieronder) heb ik besloten om mijn schotel en mijn lnb te vervangen. Deze is kaduk.

 

Ik heb 3 receivers waarvan er 1 de Vu+ solo2 is. Hier heb ik 2 kabels naartoe lopen. Vanaf mijn huidige schotel lopen 4 kabels mijn kunststof kozijnen in. Ik wil graag een nieuwe schotel en LNB waarmee is 19.2 (Nick voor de kids) en 23.5 kan ontvangen. Momenteel heb ik dat via een duo quad LNB, maar ik kan best begrijpen dat als ik goed ontvangst wil hebben ik over moet naar 2 losse quad lnb's die ik dan apart afstel.

 

Ik kan het web helemaal afstruinen, maar ik ik ben nogal een twijfelkont en kan dan geen keuze maken. Ik heb dus erg de behoefte aan advies van één van jullie. 

- Welke schotel adviseren jullie (ik heb nu een 82x88cm schotel), een kleine Triax of juist een grote? Ik wil gewoon goed beeld hebben, ook bij slechter weer (geen zin in gezeik met de vrouw)

- Welke of duo quadlnb of 2 losse quad lnb's en eventueel welke arm erbij

- Indien het toch 2 losse lnb's zijn die ik moet koppelen met een diseqc switch, hoe kan ik dat het beste doen? Ik moet die switch op het dak buiten neerzetten aangezien ik niet nog 4 kabels door de kozijnen kan trekken.  Als ik zo op het internet kijk heeft een diseqc geen aparte stroom toevoer nodig volgens mij. 

- laatste vraag, welke online shop hebben jullie goede ervaringen mee qua levertijd en kwaliteit?

 

Sorry voor alle vragen, maar ik heb geen televisie meer thuis nu en wil zsm het juiste bestellen.

 

Dank alvast voor alle hulp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...