Ga naar inhoud


Canal Digitaal Triple LNB Quad over een diseqc


DaRuutz

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb de Canal Digitaal Triple LNB Quad naar volle tevredenheid geïnstalleerd op een 64 cm triax.

SNR ruim 80 dus niets te klagen.

 

Ik wil er een schotel/vlakantenne bij plaatsen voor de hotbird.

 

Moet ik voor deze enkele schotel/vlakantenne de vrije ruimte benutten in mijn X-Trend ET-8000 dmv een tuner te plaatsen of kan dat samen met de triple over twee diseqc-switches naar de twee tuners die er al in zitten. Ik vraag mij namelijk af of die Canal Digitaal Triple LNB Quad wel over zo'n switch kan, vandaar?

 

Als alternatief voor de 80 cm schotel zit ik dan in deze config te denken aan een Selfsat H50D2 vlakantenne (Twin LNB).

 

Graag hoor ik van jullie.

aangepast door DaRuutz
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik daarop zoek in mijn zoekmachine kom ik uit bij Spaun. Om op te nemen op mijn X-Trend ET-8000 heb je er daar dan dus twee van nodig.

Is dat overigens wel compitabel met desbetreffende ontvanger en openpli? Volgens mij moet ik dan ook eerst naar binnen met alle kabels en dan via de switch verder koppelen in huis.

 

Ik denk dat ik het dan maar laat bij de huidige config. Of geef ik nu te snel op? LOL

aangepast door DaRuutz
Fout woordje veranderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei DaRuutz:

Ik vraag mij namelijk af of die Canal Digitaal Triple LNB Quad wel over zo'n switch kan, vandaar?

 

Als je die switch open kunt maken en inwendig drie stuursignaaltjes naar één poort kunt leiden, kan je zo inderdaad de 4e poort van de switch gebruiken voor een andere schotel/LNB. Trust heeft dat wel eens gedaan: https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/?do=findComment&comment=2175286, en heeft er ergens ook een foto van gepost (maar ik weet zo gauw niet waar).

 

 

Maar inderdaad, een kant en klare diseqc 1.1 (uncommitted) switch is makkelijker

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...