Ga naar inhoud


schotel uit richten in duitsland


meertje

Aanbevolen berichten

Hallo alle

 ik wil een nieuwe schotel uit richten met 4 lnbs ik woon in duitsland  Heimweiler  bij kirn.

het gaat om astra 1.2.3. en hotbird. hoe kan ik dat het beste doen moet ik met een beginnen 

en dan de andere er opzetten. en welke volgorde zet wat foto's er bij ,opeen foto zie de oude die staat op astra 1 en 3 

canaldigitaal duo lnb.

20120101_035332.JPG

20120101_035412.JPG

20120101_035434.JPG

nog twee foto's

 

al vast veel dank meertje

20120101_035404.JPG

20120101_035340.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Adres : Heimweiler Kir. 
Breedtegraad : 49.7562 ° 
Lengtegraad : 7.4925 °

Satelliet : 28.2E, 19.2E (c), 13E 
Hoogte : 31.9 °  schotel 
Azimuth (true) : 164.8 ° 
Azimuth (magn.) : 162.8 °

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het kan geen Triax zijn want die heeft geen schotel van 90 breed en 100cm hoog. Bovendien zou hij dan ook een arm moeten hebben die je omhoog kunt klappen en dat is niet bij deze schotel.
Maak eens een foto van de steun waarmee hij op de mast vast zit.

Ik denk dat het een SAB is van 87cm breed en 97cm hoog volgens de fabrikant. Ik weet alleen niet of dat met of zonder rand is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hem zo gekocht en was voor ingesteld en een Duitser zou hem afstellen en heeft alles verschoven, en daar ben ik nu klaar mee.en naar nl is twee en half

Of uur rijden.vandaar dat ik jullie om hulp vraag de lang instellen afstanden van elkaar en welke eerst .de winkel zeg als astra 1 en 3 goed zijn uit gericht is astra 2 en hotbird vrij wel ook goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke ontvanger heb je ?

hoe heb je de diseqc instellingen staan 

 

schotel instelling duitsland.jpg

schotel instelling duitsland1.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meertje

 

Zoals de rail nu gemonteerd is, staat deze flink te hoog vanwege een mix van merken onderdelen. Daardoor krijg je nu geen optimale ontvangst.
In Heimweiler moet de rail 9,9 graden schuin staan voor de ontvangst van de Hotbird en Astra 1-2-3, aan de oostzijde het laagst.
Vanavond ga ik het geheel voor je uitrekenen maar je kunt vast kijken of als je de rail omdraait, dus met het gat in de bovenste groef, of de rail dan 9,9 graden schuin gezet kan worden. Ik stuur je al vast een hoek van 9,9 graden als bijlage. Die kun je uitprinten en uitknippen. Heb je geen printer, dan even een vel papier op je beeldscherm leggen en de hoek overnemen op papier. Als je die op karton plakt en uitknipt, kun je de rail met de waterpas afstellen. Zorg dan wel dat je de elevatie van de schotel zo af stelt, dat de bovenzijde van de rail in de richting naar de schotel horizontaal staat. Ik ga er wel van uit dat je mast zuiver verticaal staat in alle richtingen.
Dan is het belangrijkste van een goede afstelling reeds gedaan.

De rail op de foto staat in ieder geval veel te schuin.

 

Hoek van 9,9 graden.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de lnb's als volgt af:
Monteer de lnb's in de klem zodat de kop 5-6mm vrij staat van de klemring
Zet de lnb-klem van de Astra 19,2 tegen de arm
Zet de lnb's op de volgende afstanden
- tussen de 13e en 19,2e 81mm
- tussen de 19,2e en 23,5e 56mm

- tussen de 23,5e en 28,35e 63mm
d.w.z. gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje in de kap.
Opmerking: je kunt de lnb's niet dichter dan 62mm bij elkaar zetten. Hierdoor wordt de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 lnb 6mm te groot.
Je moet de schotel uitrichten op de Astra 23,5. De lnb van de Astra 19,2 staat dan 6mm verkeerd maar dat kan omdat de Astra 19,2 sterk genoeg is. Wel moet hierdoor de afstand tussen de 13e en 19,2e aangepast worden.
het wordt dan als volgt:
- tussen de 13e en 19,2e 75mm
- tussen de 19,2e en 23,5e 62mm
- tussen de 23,5e en 28,35e 63mm
Stel de skew van de lnb's als volgt in:
- Hotbird 13 op -1°
- Astra 19,2 op -2°
- Astra 23,5 op -6°
- Astra 28,35 op -9°
d.w.z. als je achter tegen de lnb's aan kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid t.o.v. verticaal dus niet t.o.v. de rail.
Richt de schotel uiterst precies af op de Astra 23,5 zodat je maximale signaalkwaliteit hebt, pas dan heb je ook optimale ontvangst op de overige satellieten.

 

Triax multiblock.JPG

hoek van 6 graden.png

hoek van 9 graden.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...