Ga naar inhoud


schotel uit richten in duitsland


meertje

Aanbevolen berichten

hallo sprietje ik heb de schotel gesteld zo jij heb beschreven ik heb deze  cijfers astra 23.  75 sin kwaliteit 81

 astra 19.2 ku   68  sin en 91 kwaliteit  astra 28.2  75 sin en 10 kw   hotbrid  65 sin en 10 kw  

wat doe ik niet goed  de skew in stellen is lastig ik heb de lnb wel gedraaid links en rechts  geeft geen verschil

foto er bij gedaan hoe hij nu staat  gr meertje

20120104_034350.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste meertje

 

Ik zie in één oogopslag al dat je niet gedaan hebt wat ik gezegd heb.
Ik schreef dat de diameter van de koppen al een stuk groter zijn dan de afstand die tussen de Astra 19,2 en 23,5 moet zijn. Je kunt de lnb's niet dichter bij elkaar zetten dan 62mm terwijl de afstand 56mm moet zijn.
In plaats om de lnb's tegen elkaar te zetten zoals ik ook had aangegeven, ga je ze een stuk van elkaar zetten. Ook staat de lnb van de Astra 28,35 te ver van de Astra 23,5-lnb af. Logisch dat de ontvangst niet klopt en zeker van de Astra 28,35 niet klopt.
Bij de lnb voor de Hotbird maak je het nog bonter. Deze heb je op een afstand gezet van 95mm van de Astra 19,2-lnb terwijl ik 75mm heb opgegeven, 20mm verkeerd dus, geen wonder dus dat je bijna geen signaal hebt.
Ook denk ik dat de rail geen 9,9 graden schuin staat hoewel dit zo schuin van bovenaf slecht te zien is.
Wat betreft de skew van de lnb's.
De skew van -1 en -2 voor de Hotbird en Astra 19,2 mag je van mij gewoon recht omlaag zetten. Die van de Astra 23,5 en 28,35 heb ik je de hoeken gegeven.

Waarom heb je de koppen van de lnb's strak tegen de lnb-klemmen gezet terwijl ik heb aangegeven 5-6mm afstand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sprietje

heb de lnb's precies zo gezet als jij heb aan gegeven de lnb voor 19,2 kan ik niet strak zetten zo als jij aan geeft door het schuin zetten van de rail scheelt 3 a4 mm.de paal heb honderd 

procent goed staan in de beton ik krijg de 23,5  75 sin en 70 tot 75 kwa   de 19,2  75 sin en 100 kwa  de rail heb ik omgedraaid de andere twee krijg ik 75 sin en 10 kwa. ik heb van alles geprobeerd  maar ik krijg het niet beter ik word  er niet goed van wat doe ik fout .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt dus dat de kunststof railhouder van Triax is samen met de rail. De lnb-klemmen zijn van SAB.
Dan moet de rail inderdaad omgedraaid worden om hem schuin genoeg te kunnen zetten.
Maar beste meertje, waarom doe je nu niet wat ik gezegd heb.
De lnb's staan niet op de afstanden zoals ik heb opgegeven en de rail staat in de verkeerde richting schuin. De Hotbird-lnb staat het hoogste en die moet het laagste staan.

Zet eerst de rail op de juiste schuinte 9,9 graden en stel dan de afstanden van de lnb's af.

Ook de skew van de lnb's staan niet goed.

Het lijkt er haast op dat je niet weet welke lnb voor welke satelliet is. Zie de afbeelding van de rail die ik eerder geplaatst heb.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sprietje het heb even geduurd maar staat hij goed ik heb alles gedaan ik de astra  1en 3 maar nog steeds niet goed astra 2 en hotbird naar twee dagen was ik het zat 

en er een vakman er bij gehaald  is een half uurtje  druk geweest en toen was het klaar hij heeft in de tuner wat  met frequentie's  de instelling voor vier lnb .

alles nu tussen 85  tot 100 procent het beste de 19.2  jij en andere bedankt voor de hulp  groet meertje.ps de foto's zo hij nu staat

20181011_183237.JPG

20181011_183221.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meertje mooi dat het werkt 

als ik van jou was dan  maakte ik foto's van je schotel op hoeveel graden die nu staat 

en ook de juiste afmetingen van je lnb afstanden 

desnoods maak je markeringen met een goede stift of een kraspen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...