Ga naar inhoud


Heb advies nodig van jullie!!! :-) :-)


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Rick,

 

Om het verhaal compleet te maken, als die 3 of 4 transponders in hetzelfde kwadrant zitten (bijvoorbeeld horizontaal lage band) kun je je tuners doorlussen vanaf dezelfde kabel. Maar let op, je bent minder flexibel dat geval. 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei fbouwman:

Rick,

 

Om het verhaal compleet te maken, als die 3 of 4 transponders in hetzelfde kwadrant zitten (bijvoorbeeld horizontaal lage band) kun je je tuners doorlussen vanaf dezelfde kabel. Maar let op, je bent minder flexibel dat geval. 

 

Himh nou volg ik je niet helemaal wat bedoel je precies??  Als je die ene kabel van de Unicable lnb naar de ontvanger trekt en aansluit op de Tuner dan ben je klaar toch??  

 

=== de website van Ivterto geeft mij best wel een duidelijke beeld  en ook hier lees ik niks terug over FBC Tuners. Dan denk ik van Unicable lnb en normale Tuners gaan ook samen. 

Wel verwarrend dit.. 

 

http://www.inverto.tv/what-is-unicable-2

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je verschillende alternatieven goed uit elkaar houden.

1) Je blijft je twin LNB gebruiken, dan kun je per tuner van 1 transponder opnemen. Sommige ontvangers hebben meerdere tuners. Bijvoorbeeld in een ET10000 of mutant 2400 kunnen vier gewone DVB-S2 tuners. Je kunt een kabel van je twin LNB aansluiten op je eerste tuner en die dan doorlussen naar een tweede tuner. In dat geval kan die tweede tuner van een transponder opnemen in het zelfde kwadrant. Met je tweede kabel doe je hetzelfde. Zo gebruik je op twee kabels toch 4 DVB-S2 tuners. Je hebt dus de beperking op die doorgeluste tuners dat ze alleen van hetzelfde kwadrant kunnen opnemen. Dit zou kunnen werken voor je, hangt af van wat je wilt gaan opnemen.

2) Je stapt over op unicable, je gebruikt 1 kabel, via een splitter sluit je alle 4 DVB-S2 tuners aan, die allemaal onafhankelijk kunnen opnemen

3) Je stapt over op unicable met een FBC tuner, en je hebt 8 tuners die allemaal onafhankelijk kunnen opnemen

 

Hopelijk zo iets duidelijker. Het hangt allemaal af van details van wat je echt wilt.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...