Ga naar inhoud


Technisat schotel aluminium 62 cm 2lnb 19.2en 28.5


maja

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een nieuwe maar oudere Technisat schotel van 62 breed 68 hoog. deze wil ik voorzien van 2 black ultra inverto lnb. voor Astra 1  en 2. gaat dit?  Hoever moeten de lnb's uit elkaar staan en welk hoogte verschil ten opzichte van elkaar? Houder ga ik zelf maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste maja

 

Dat gaat zeker lukken voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 28,2 zeker omdat die een f/D-verhouding heeft van 0,69. Daar zit 9 graden verschil tussen.

Omdat ik de spiegelmaten van deze schotel niet ken, zou ik graag van je willen welen hoe groot "maat X" is, zie bijlage.

Ik denk dat het om de Satman 650 Plus gaat.

Hoe wil je de lnb's gaan plaatsen? Eén in het midden en de andere er naast of beide even veel uit het midden?

 

maat X die ik wil weten.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstand moet 83mm zijn aan de voorzijde van de lnb gemeten van kuiltje tot kuiltje in de kap.
Het lijkt me toch verreweg het makkelijkste op 1 lnb gewoon in het midden te zetten en de andere er naast, bijvoorbeeld de Astra 28,35 in de klem en de Astra 19,2 er naast.
Het hoogteverschil is afhankelijk hoe je de opstelling van de lnb's maakt waar ik in mijn vorige bericht al naar vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een trippel lnb past hier toch ook op 

dan heb je gelijk 3 astra's

trippel lnb tvv.png

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee is ook maar een hint van mij sprietje 😀

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei maja:

Was inderdaad niet mijn vraag zou ik ook niet willen. Geef mij maar losse lnb's ik heb ook een Wavefield schotel met 12 lnb's doet het fantastisch goed. Nooit geen problemen.

dit was ook maar een hint hoor maja😉

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...