Ga naar inhoud


Schotel en lnb's Zuid Spanje


OmePeter

Aanbevolen berichten

 

Op het ogenblik heb ik een draaiende schotel van 90 cm. het geheel is nu 11 jaar oud. Ik krijg steeds meer last van een wegvallend signaal van de Astra 23.5.

Vroeger gebruikte ik deze onstallatie om vooral Ajax te kijken op de diverse satellieten. Het was een hobby om toch maar weer de wedstrijden te zien. Gecodeerd of niet.

Op het ogenblik kijk ik echter alleen naar de Astra's. 

Ik ga volgende week naar Nederland en kan ik de juiste spullen kopen. Zelf dacht ik aan een Triax 88 cm en twee afzonderlijke Triax lnb's voor de 19.2 en 23.5. 

Wat moet ik nog meer kopen. En hoe zijn dan de diverse instellingen voor de locatie Puerto de Mazarrón?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ome Peter

 

In Puerto de Mazarrón heb je een Triax 88 wel nodig voor een goede ontvangst ook bij  regen.
Ik heb uitgerekend dat je gewoon een duo-lnb kunt nemen, bijv. deze: http://www.inverto.tv/lnb/99/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish
daarvan staan de koppen precies op de afstand die je nodig hebt.
De lnb van de Astra 23,5 moet in de klem gezet worden en de duo-lnb moet 28 graden schuin gezet worden, d.w.z. de vrijhangende kop van de Astra 19,2  omlaag.
Gebruik de bijgevoegde hoek van 28°.

 

hoek van 28 graden.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Triax maakt schotel van staat plaat (TDS - S van staal) of aluminium plaat (TDA - A van aluminium).

TD is alleen maar een verzamelnaam en geeft dus niet aan of hij van staal of aluminium is. Aangezien van aluminium duurder is, kun je er van uit gaan dat het bij TD gaat om een stalen schotelblad.

Bij een bekende satellietshop in Nederland zie ik de TD 88 (staal) voor €39,- staan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...