Ga naar inhoud


Nieuwe VU + wordt niet goed afgebeeld op mijn monitor dacht ik


hcfreak

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe VU+ Uno 4k SE heb ik met hulp van dit forum vandaag aan de praat gekregen. Dat wil zeggen de lijst met zenders van mijn CD abo binnengehaald op het scherm gekregen. 

Nog een kwestie heb ik niet kunnen oplossen. IK gebruik een HD compatibel monitor in mijn Home Cinema om zaken (instellingen van de projector, Blu ray speler ect) te configureren. Dat gaat met alle apparaten goed alleen de VU+ niet. Ik mis links/rechts/boven/onderen een stukje informatie/beeld. Dan is het lastig/onmogelijk om door grote menu's hen te gaan en bij de knoppen te komen. In de overscan wizard van de VU+ zie ik dat niet alle pijlen zichtbaar zijn (klopt want het beeld wat hij toont op mijn monitor is zogezegd iets te veel ingezoomd. Op mijn JVC projector toon de VU+ wel het volledige plaatje. Vreemde zaak waar moet ik de oplossing zoeken. Mijn monitor heeft alleen de mogelijkheid om v.w.b. de aspect ratio te kiezen tussen automatisch en 16:9. (en verder geen overscan instel mogelijkheden) Het is natuurlijk mogelijk om de instellingen te doen door mijn projector aan te zetten.Ben voor de zekerheid toch nog eens goed gaan kijken of het klopt wat ik zeg. Bij de VU+ hoef ik het niet te zoeken, als ik het beeld van de projector (stil staand plaatje maken in een blu ray movie) vergelijk met dat van mijn monitor zie ik dat mijn monitor net even minder beeld geeft aan de zijkanten en boven/onder. was me nooit eerder opgevallen, ook omdat de meeste menu's van mijn apparaten niet zoals Open Pli het volledige scherm gebruiken. Dus probleem opgelost en een nieuwe monitor kopen die wel overscan instellingen heeft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


en jij hebt de nickname home cinema freak?

want dan had je dat vooraf al allemaal uitgezocht (en het OSD dat iets over de beeldrand heen reikt) dan zeer zeker niet de VU+ als merk probleem gekenschetst

 

een UHD tv of UHD projector zal beslist qua osd skin niet de juiste aspect ratio hebben

 

aangepast door Tonskidutch

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zowat mijn VU + in het verdachten hoekje gezet , maar heb gelukkig verder gekeken.  Ik heb een HD projector. 

Ik heb uiteraard een kleine monitor en die hebben meestal weinig features maar zal nog eens kijken (alhoewel ik het kleine menu al doorzocht heb) bedankt voor de input 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...