Ga naar inhoud


Cinch voor luidsprekeraansluiting?


dunhans

Aanbevolen berichten

Ik heb toch al heel veel luidsprekerkabels op een versterker aangesloten, maar ik heb sinds kort een Auna connect stereo en deze gebruiken daarvoor een RCA aansluiting.

Dus, heb ik bij onze bekende vriend Aly uit China, een paar passende tulpplugjes gevonden, niets bijzonders, maar dan denk ik, wat zal er gebeuren als je op die luidsprekeruitgangen van 2 x 20 watt een versterker aansluit? Eén grote klap?

 

Cinch
Cinch staat voor een in de volksmond beter bekende tulpstekker. Officieel dienen we te spreken van een RCA-cinch, maar wanneer we het hebben over een tulpstekker weten veel meer mensen waar we het over hebben. RCA komt van Radio Corporation of America en daarmee is dan ook direct de afkomst bekend. Rond 1940 bracht het bedrijf de stekker op de markt. Over het algemeen gebruiken we een cinch stekker om verschillende audio- en videoapparaten met elkaar te verbinden.

 

Zie foto;

20190824_130514.jpg

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de luidspreker kabel heeft altijd 2 aders

en of je die nu met één cinch aansluit of met de bekende twee bananenstekkers of in de klem het koper/zilver aansluit, dat is niet relevant voor de werking

 

terzijde als opmerking is wel belangrijk of de juiste OHM van de toestellen wordt gebruikt, dus de Auna uitgang en de versterker ingang

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎24‎-‎8‎-‎2019 om 14:07 zei dunhans:

maar dan denk ik, wat zal er gebeuren als je op die luidsprekeruitgangen van 2 x 20 watt een versterker aansluit? Eén grote klap?

 

Veel zal er niet gebeuren.

Die 20 W kan de versterker leveren bij een impedantie van  4 of 8 Ohm.

 

De ingang van een versterker is hoogohmig.

Bij die impedantie gaat de versterker dat vermogen niet kunnen leveren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...