Ga naar inhoud


Clarke-Tech HD5100-C Plus - USB probleem


DINGOO

Aanbevolen berichten

Mijn ontvanger werkt nog goed, maar de usb heeft kuren. Ik kan nog opnemen maar daarna vaak niet afspelen wat ik opgenomen heb.

Soms neemt hij ook niet op.

Wat ik opgenomen heb kan ik wel op PC afspelen, dus opname werkt wel maar ook niet altijd.

Wat is hier de oplossing ? Laten repareren (als dat zou kunnen) of een ander toestel aanschaffen en welke toestel dan voor vervanging van deze ?

Ik heb 4 LNBs (disecq) met een schotel aansluiting.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Dingoo

 

dit probleem is gekend  en situeert zich in de voeding van uw clarke tech .  Het  zijn elko's  die  vervangen moeten worden.

je zal het apparaat eens open moeten maken .

 

Op de voeding  dienen de secodaire elko's vervangen te worden wat geen grote kost is en ook geen  groot werk.  Dit toestel is gelijk aan een technomate 6900 HD en ze hebben alle dit probleem. het is ook niet nodig om een nieuwe voeding  aan te schaffen , een repair is voldoende.

 

Hereberie1234

 

image.png.2c68dfb8237685aaee8b7c32b54a4fb4.png

 

Dag Dingoo

 

zie jou voeding er soms  gelijkaardig uit aan deze ,   dan heb je geluk want dit is een voeding uit deze reeks toestellen

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Herberie1234, ik heb het probleem kunnen oplossen door de Usb achter het klepje vooraan te gebruiken, ik wist niet dat deze Usb ook kon gebruikt worden voor opname en weergave. In de handleiding staat dat deze dient om een upload te doen van de software, maar het werkt ook op deze wijze. Bedankt voor je moeite en de informatie, moest deze ook stuk gaan dan kan ik met jou informatie toch nog verder. Groeten en nog een fijne dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo Herberie 1234, Ik heb uiteindelijk de sat receiver laten repareren en de 5 elco's (consendatoren) zijn vervangen, maar het probleem van de usb is niet opgelost. Er was blijkbaar ook corrosie op de printplaat - veroorzaakt door een overijverige vrouw die even alles met water gereinigd heeft - met dat is ook weggepoetst.

Hierbij een foto van de elco's waarvan er slechts eentje opgebold is - de 1500uf- de andere hebben uiterlijk geen tekenen van schade.

Dus zal het probleem niet bij de elco's gelegen hebben vermoedelijk !? Heb je nog een ander idee ?

20200127_153829.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

+5V controleren op de USB poort.. Ook op het moederbord zitten wat buffer elco's.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku en Herberie, ik heb alles gecontroleerd en het is normaal. Ik merk nu dat de usb stick met 32 Gb goed functioneert, maar deze met 64 Gb geeft problemen. Kan het zo zijn dat de ontvanger geen hogere Gb aankan dan 32 Gb of dat die van 64 Gb meer stroom vraagt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactietijd van de USB Stick wordt bepaald door de gebruikte hardware. Te trage melding 'ik ben een xxxx GB grote stick'.. Ook mag er geen (verborgen) extra partitie op de stick aanwezig zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff... Ik geef het op en ga uitkijken naar een nieuwe receiver, spijtig want deze geeft een super goed beeld en is eenvoudig in bediening en aanvaard een TVV kaart.

Bedankt aan allen voor de moeite om mijn problemen op te lossen. Tot schrijfs.  Dingoo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...