Ga naar inhoud


Bediening voor feedhorn met servomotor


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Tijdens mijn zoektocht naar informatie over het switchen van de polariteit van een oude feedhorn kwam ik terecht op de deze pagina.

Nieuwe ontvangers hebben de mogelijkheid niet meer om de servomotor van een mechanische polarisator aan te sturen, maar daar had Trust wel een oplossing voor onder de vorm van een "ccpm servo consistency master" waarmee je manueel de polariteit kunt schakelen.

 

Ik vond nu echter ook een geautomatiseerde versie die de 13 V of 18 V van de ontvanger detecteert en nadien de juiste puls naar de feedhorn stuurt om de gewenste polariteit in te stellen. Als je zoekt via Google op "automatic polarity controller", dan vind je het wel op website van Rick Caylor.

 

Ik vond dit toch de moeite van het vermelden waard omdat het vaak wel wat creativiteit vereist om ouder antennemateriaal nog steeds te kunnen gebruiken in combinatie met nieuwe ontvangers.

servo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant dat een Amerikaan dit heeft gemaakt, afgegaan op de voeding die er naast ligt. Want in de USA zijn heel veel satellieten circulair gepolariseerd, wat voorkomt dat je de polarisatie moet "draaien"...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...