Ga naar inhoud


Zenderlijsten hulp


Pieterrr

Aanbevolen berichten

Wie zou mij kunnen helpen bij het installeren van de zenderlijst in mijn mutant HD, met een draaibare schotel. Eventueel met teamviewer. Tot nu toe download ik de zenders direct vanaf de satelliet maar nu vallen er hiaten in. Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Groeten,

Pieter Broers

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Pieterrr,

 

met Dreamset is dit vrij eenvoudig zelf te doen en ook beter dit even te proberen zodat je het zelf in de toekomst ook kunt. Er staan genoeg kant en klare lijsten op het forum die je kunt gebruiken.

 

Eigenlijk is het een kwestie van Dreamset installeren en 1 malig configureren als je dan een zenderlist download en deze ergens op je pc opslaat. Dan hoef je deze alleen maar uit te pakken en het lamedb in te laden in Dreamset die schrijf je dan naar je box. Ik weet niet welk image je draait maar veel Images hebben in de feeds ook de settingslijsten staan die je zeer eenvoudig kunt downloaden die zich dan zelf installeren. o.a. PLI  menu-applicaties-(groene knop) downloaden plugins -settings daar een lijst kiezen en eenvoudig installeren. Dit werkt bij de meeste images ongeveer hetzelfde.

 

kijk hier maar even of je ermee verder komt.

http://www.dreamset-editor.com/index.php

 

 

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vallen van gaten / hiaten in de lijst kan met meer dingen te maken hebben.

Een eigen lijst die niet juist geactualiseerd wordt bij het manueel scannen. (vooraf wissen JA - Netwerk zoeken JA)

Of er zat een lijst in die zo oud is dat in de tussentijd veel zenders zijn weggevallen.

 

Maar om het zelf op te pakken zoals ton68 suggereert is toch het verstandigste. Want daar leer je van en kunt je lijst ook veel fijner sorteren.

Ik zou de huidige softcam opslaan op pC en de receiver lekker vers flashen.

Dan een manuele scan op elke satelliet positie doen (vooraf wissen JA - Netwerk zoeken JA) en je zenders uitlezen met een settingseditor.

zoals dreamset-editor OF DreamboxEdit van de laatste zijn heel goede instructie youtube filmpjes

 

In lijsten van derden zitten vaak elementen die voor jou niet altijd gebruiksvriendelijk zijn, dus het maken van je eigen lijst is sowieso aan te raden.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...