Ga naar inhoud


draaibare schotel instellen


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goedendag,

ik heb één vaste schotel vervangen door eentje met een motor (SG-2100). Mijn idee was om mijn 'master' receiver Vu+ uno 4k aan te sluiten op mijn 4LNB schotel op poort 1 en op poort 2 de draaibare schotel aan te sluiten.

Het afregelen en testen van de draaibare schotel verliep zonder problemen en nu wilde ik de Vu Uno aansluiten op het draaibare systeem. Uiteraard de configuratie ingesteld op rotor met de coordinaten. Alleen als ik nu een satelliet kies, bv. Atlantic bird 3 op 5W, dan gebeurt er niets. De schotel draait niet. Ik heb ter test even mijn testreceiver (Vu zero) eraan gekoppeld en die krijgt er, in de woonkamer, ook geen beweging in. Er is WEL signaal van de draaibare schotel want ik kan TV kijken.

Kan dit mogelijk aan de lengte van de kabel (pakweg 30 meter) liggen? en zo ja, is hier een oplossing voor?

 

Ik zal in elk geval de vu+ zero nog even testen met een kortere kabel of het dan wel goed werkte als bij de installatie.

 

Groet tom

aangepast door tommiedepommie

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit wordt er aanbevolen voor een draaibare schotel om niet te veel spanningsval te hebben, zie bijlage.

Als je een zender neemt op een horizontaal gepolariseerde transponder, dan wordt de motor in ieder geval met 18 volt aangestuurd en zou hij toch zeker moeten draaien.

 

 

max. weerstand coax.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik had mijn Vu+ zero nog een keer aangesloten op een kabel van 20 meter en dat ging goed. Daarna de bestaande bekabeling nog een keer gecontroleerd en nu werkt het wel.

Kennelijk toch ergens een contact probleem.

Ik heb nu een bereik van Express AM22 (53,0E) tot en met de Hispasat op 30,0W.

 

groet Tom

Sprietje, 

 

zoals gewoonlijk, bedankt voor je snelle reactie en informatie.

 

grt Tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...