Ga naar inhoud


satelliet ontvanger met kodi


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

ik ben rond aan het kijken om een nieuwe satellietontvanger voor de slaapkamer aan te schaffen. 

 

Mijn wensen zijn:

 

1) Enigma2 ontvanger zodat ik ook dreamdroid kan gebruiken

2) enkel- of dubbele DVB-S2 ingang

3) kodi zodat ik mijn eigen bestanden kan afspelen.(kodi vanwege de ondertiteling) 

4) géén 4K en/of uitgebreide geluidssporen. Niet nodig op slaapkamer

5) niet te duur. Budget is rekbaar maar niet ongelimiteerd.

 

Mocht iemand een leuke suggestie hebben, dan hoor ik het graag.

 

Alvast heel hartelijk dank.

 

Groeten en een fijn weekend,

 

tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een STB is géén multimedia player. Blijft mij een raadsel waarom iedereen zaken als Kodi e.d. op zo'n box eist. Het werkt maar zozo áls het al werkt. Het is traag een gruwelijk instabiel...

Koop gewoon een normale multimedia speler...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

bedankt voor je reactie. Als er geen zijn, ok. 

Maar ik zou het heel vreemd vinden dat zo'n simpel android tvkastje of een raspberry PI WEL kodi feilloos af te spelen en een veel geavanceerdere satellietontvanger het niet feilloos zou kunnen. Mocht het er ECHT niet zijn, dan lijkt het mij een ideale combinatie voor de fabrikanten om in de markt te zetten.

Één kastje i.p.v. twee.

Nogmaals, bedankt voor je reactie.

 

grt tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel simpel uitgelegd: Multimedia players zijn kleine PC's die volledig configureerbaar zijn qua codecs. Een STB heeft een SoC waar de mogelijke codecs vast zijn ingebakken. Die kun je NOOIT aanpassen. Hierdoor is het mogelijk dat bepaalde bestanden op je STB niet afspelen (hetzij geen beeld, hetzij geen geluid of beide). Puur het feit dat je Kodi op zo'n STB wringt garandeert niet dat je bestanden plots wél zou kunnen afspelen. Er zijn daarom hybride bakjes die zowel satelliet ontvangst als Android aankunnen. Op het Android gedeelte kun je dan Kodi installeren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, tommiedepommie zei:

Hallo,

 

bedankt voor je reactie. Als er geen zijn, ok. 

Maar ik zou het heel vreemd vinden dat zo'n simpel android tvkastje of een raspberry PI WEL kodi feilloos af te spelen en een veel geavanceerdere satellietontvanger het niet feilloos zou kunnen. Mocht het er ECHT niet zijn, dan lijkt het mij een ideale combinatie voor de fabrikanten om in de markt te zetten.

Één kastje i.p.v. twee.

Nogmaals, bedankt voor je reactie.

 

grt tom

Als je het dan toch zou willen, zoek eens naar een recente image van Open Black Hole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...