Ga naar inhoud


Golden Interstar Alpha X


Gast Thriller

Aanbevolen berichten

Gast Thriller

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Golden Interstar Alpha X satelliettuner en heb een Draytek Vigor F 2132 modem / router; de satelliettuner functioneert prima.

In het modem  heb ik WPS aangezet.

Als ik mijn wifi-adapter van het eigen merk Golden Interstar Wireless N 300 Mbps 2T2R MIMO WLAN 2.4 GHz  aansluit op een usb-poort (  de satelliettuner heeft wifi aan boord ), krijg ik de mededeling " geen wifi-apparaat aanwezig "

De driver moet ( kliene CD-rom ) wellicht apart geïnstalleerd worden, maar dat kan uiteraard niet op een satelliettuner !

Dan zou je denken, dat deze wifi-adapter dus alleen maar werkt  op een laptop, PC, notebook etc met optische drive en niet geschikt is.

Ook had ik nog een andere wifi-adapter zonder CD-rom drive geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Is het altijd lastig, om de juiste wifi-adapter te vinden en werken niet alle wifi-adapters even goed op de verschillende merken  van satelliettuners ?

Ik heb ook nog een Formuler S-mini 4K satelliettuner , maar die maakt automatisch een draadloze verbinding met het thuisnetwerk, waarschijnlijk wifi ingebouwd, net als bij sommige TV's.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even ter verduidelijking: je zegt dat de satelliettuner wifi aan boord heeft, en je wilt er een wifi adapter op aansluiten? Dat klinkt wat tegenstrijdig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, duidelijk. Je kunt er dus i.i.g. een compatible wifi-stick op aansluiten. De software zit er al in. Maar niet elke wifi stick die ook op de pc kan, kan zo maar op een satelliet tuner. Daar ben ik ooit ook achtergekomen. Ik heb toen een Humax wifi-stick op de satellliettuner (Amiko) aangesloten, en die werd wel gelijk herkend. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Thriller

Bedankt @Eduard07 voor je antwoord. Ik vermoedde het al , dat dat niet kon , maar ik neem aan , aangezien de satelliettuner een poort voor ethernetaansluiting heeft , dat er wel met een ethernetkabel ( vaste ) internetaansluiting gewerkt kan worden .

Dat ga ik binnenkort proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en anders een WiFi Bridge installeren. Werkt altijd, geen drivers nodig..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Thriller

Ik had deze week , waar ik de Golden Interstar Alpha X had gekocht , een e-mail gestuurd en hen uitgelegd , dat de wifi-adapter van Golden Interstar die ik daarna bij hen had gekocht, niet werkte op de Alpha X satellietontvanger van Golden Interstar.

 

Vanavond kreeg ik een e-mail  van deze satellietzaak , dat zij deze adapter zelf ook hebben geprobeerd en hem ook niet werkend hebben gekregen.

Zij hebben een heel andere wifi-adapter  uit hun assortiment genomen en deze getest op de Golden Interstar Alpha X satellietontvanger en ik kreeg de mededeling , dat deze wifi-adapter wel werkt met de Alpha X.

Ik mocht de huidige wifi-adapter  gewoon houden voor toekomstig gebruik op PC, Laptop met de CD -rom driver en zij sturen mij de wifi-adapter, die wel goed werkt op de Alpha X , geheel gratis zonder kosten naar mij toe.

Ik vind dit toch wel een nette service en wacht nu dus af, of de nieuwe wifi-adapter inderdaad  goed gaat werken op de  "Alpha X ".

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Thriller
Verwijzing naar winkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad netjes opgelost! (Zo hoort het eigenlijk ook, als je ergens iets koopt en het artikel werkt niet zoals beloofd.) Zo kweek je goede mond-tot-mond reclame en die is goedkoper en effectiever dan dure advertenties.

Ik ben ervan overtuigd dat de stick die je nu krijgt, goed is, want die zullen ze absoluut eerst zelf getest hebben. (Hetgeen eigenlijk een kleine moeite is.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...