Ga naar inhoud


Octagon SF-8 (XP1000) problemen


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Mijn ontvanger OCTAGON SF8 geeft opstart problemen. Image opnieuw geinstaleerd en pas grote problemen!l Had OpenATV4.2

Ik heb er diverse images op geprogd en heb ook diverse problemen.......

Wat ik wil:

NIE blijven hangen tijdens opstart

een softcam, of CCCam of OSCAM kunnen installeren/downloaden

Leddisplay moet zendernr aanduiden bij ontvangst, en tijd bij standby

Wie kan helpen?

Bestaat er een downloadbare aparte LEDdriver die dit doet?( vb *.extensie) 

 

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst gefeliciteerd dat die XP1000 (Octagon SF8) überhaubt nog werkt..

De box heeft voor de huidige stand der dingen maar weinig Flash geheugen.. En zo'n walgelijk 'security board'.. De mijne is 2 jaar geleden al overleden.. Denk dat je met de nieuwste OpenPli en OpenATV zijn te groot. Wellicht passen ze net qua image, maar de kanaallijst, OScam/CCcam, picons en Plugins moeten er ook nog bij..

 

Het apparaat heeft slechts een 7-segment display, daar valt weinig aan te programmeren...

 

Even bij een kennis zijn XP1000 ingelogd... Die heeft toch nog OpenPli 7.1 erop geworsteld gekregen. Alleen OScam erop en de Ziggo picons.. Gaat nog net..

Hij gebruikt hem in de slaapkamer middels RemoteChannelConvert op de Ziggo kanalen te kijken..

IMG_1259.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

opendroid-5.0-sf8-20150611_usb CH Nr.zip heeft kanaalnummer aanduiding, geen softcam: Installeerbaar?

Octagon-1.0-sf8-20131014_usb CH Nr.zip  "                                "                                           "                      "

enigma2-plugin-cams-cccam.2.2.1_1.0-r2_mipsel.ipk     cccam installeerbaar?

enigma2-mipsel-CCcam_2.2.1_101122.tar.gz                        "                         "

Bij sommige werkt de installatie van de softcam via het downloaden/installeren van de image wel, 

bij Openatv versies werkt die niet meer, net of die van de server is gehaald????

Is er een installeerbare softcamversie ergens te vinden?

Dus mijn probleem herleid zich tot een installeren van een softcam voor de image waarbij de display ch nummering werkt

of het installeren van een disply ch nummering, waarbij de softcam werkt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, gewoon een kwestie van uitproberen. Softcams zijn altijd installeerbaar! Dat hoeft heus niet via een feed. Gewoon de softcam installeren in /usr/bin. Attributen op 755 zetten. En even kijken waar de configuratiebestanden nasrtoe moeten.. Alle Duitse sites hebben uit pure angst hun softcam feeds gewist.. Vandaar geen softcam bij OpenATV..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat je de automatische startup script niet hebt gemaakt..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de IPK staat de binary en het opstartscript. Rename de .ipk naar .zip en pak het bestand uit. Het uitgepakte bestand kán nog ingepakt zijn. Rename dit óók naar .zip en pak het nogmaals uit. Nu heb je meestal 2 directories, de /usr/bin en de /usr/script. Dit lastste bevat het opstartscript. Zo kun je precies waar het script hoort (verschilt per image!). 

Bij OpenPli in /etc/init.d

Bij DreamOS in /usr/config

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt niet, heb het opgegeven

Ik heb de Openpli versie genomen waarop cccam/oscam loopt en de leddisplay donker blijft.

Wel zou ik én oscam én cccam op dit toestel willen hebben, zodat als een softcam faalt, de andere kan gebruiken.

Moet ik hier een speciale versie voor hebben? Lukt dat beide selekteerbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...