Ga naar inhoud


Fritzbox java probleem


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

ik heb een probleem  met fritzbox java editor js script jstool die niet wil uploaden.

 

Er is een site waarop het script kan gecontroleerd worden en heb 0 checksums na her configuratie van de parameters

maar ik krijg steeds fouten met het uploaden in de fritzbox 7590.

 

Zelfs als ik een gewone backup maak van de firmware en de export fil weer upload naar de fritzbox zonder te editen

als test krijg ik al een foutmeldig onbekende fout 5. Firefox 77 onder linux mint heeft standaard geen Java en heb

hier na openjdk-11-jre geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet, ook heb ik sublime java editor geinstaleerd en die werkt

maar nog steeds uploadfouten bij de fritzbox na editen van het export bestand, ook zonder edit.

 

Op  ytube staat een video ervan en daar werkt het wel bij.. Wie weet raad ?

 

 

 

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Phoenixx zei:

Zelfs als ik een gewone backup maak van de firmware

Je maakt geen backup van de firmware, maar van de instellingen bij System - Backup -> tabblad Save

Als je een export bestand upload, doe je dat bij System - Backup -> tabblad Restore

 

Als je het export bestand als firmware upload (System - Update - Upload Fritz!Os File), krijg je (heb ik geprobeerd) onbekende fout code 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een programma FBEditor , dat de configuratieuit de Fritzbox inleest en na bewerken weer terugzet in de Fritzbox, met de juiste checksum. Het .jar bestand moet je hebben, dat met java werkt.

NB Geheel op eigen risico natuurlijk!!! Ik raad het niet aan, maar heb het in het verleden getest en het werkt.

 

Overigens heb ik zelf een hogere versie dan daar staat, namelijk FBEditor-0.7.2.1.jar

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info abmg, het herstellen is gelukt, met checksum controle, ne ben ik op zoek naar de bridge modes die ook op de video staat, kan ik

in het menu van de webgui de regel "lan-bridges_giu_hidden no"  (als ik het goed gelezen heb in de video) erbij zetten zodat bij herstarten het bridge

menu bij internet toegang erbiij komt te staan ? 

 

Ik heb lanbridges_gui_hidden = no;  ingevoerd maar zie nog geen bridge menu in het modem verschijnen..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...