Ga naar inhoud


2 de smartcard


sp2

Aanbevolen berichten

hallo iedereen, 

Ik ben al heel wat jaren meegluurder in dit forum. Ik heb nu pas een vraag omdat het op de website van tv vlaanderen  niet echt duidelijk is voor mij.

Thuis gebruik ik een vu+ solo 4k. Ik heb nog steeds het "gewone" kaartje en wil dit ook behouden zolang het werkt. We hebben een motorhome en daarop is nu een satelietschotel opgeplaatst. De tv in de motorhome heeft een ci slot en een ingebouwde dvb-s2 tuner. Omdat onze kinderen niet altijd meegaan willen we een tweede kaart aanschaffen bij ons abonnement. Dit zal dus een ci+ module met ingebouwde kaart moeten zijn. Kunnen wij dus een ci+ module aanvragen met behoud van onze oude kaart? Alvast bedankt  voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom.

 

Doorgaans grijpt de provider de kans met de nieuwe geintegreerde smarkaart CI module om die tot hoofdkaart te benoemen.

Op je 2e kaart is dan doorgaans een basis abonnement te boeken.

 

Je kan ook proberen of je 2e hands een kaart kan overnemen en te kijken of die nog als 2e kaart oude stijl is aan te melden.

 

Canaldigitaal laat dat nog toe, of TVV dat ook doet zal je moeten navragen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Indien je een extra kaart wil is het zeker één CI+ met ingebouwde chip. Opgelet sommige receivers kunnen er niet mee overweg. Ik heb een Vantage waar ze niet in werkt, de CI+ module met kaart van Duitse HD+  doet het wel. De Linux receivers hebben er normaal tot hiertoe geen probleem mee.

In ieder geval heb ik na de bestelling van extra kaarten mijn originele oude smartkaart behouden.

Greetz

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wordt toch steeds maar 'gezeurd' over die CI+ module? Ja, inderdaad.. het is een CI+ module maar ..... de '+' is NIET geactiveerd. Om deze reden doet deze module het IN PRINCIPE in iedere ontvanger met een CI-slot. In sommige gevallen 'ziet' de ontvanger de module niet (detectiefout) of 'klappert' de CI module (initialiseert...werkt....initialiseert...werkt). Vaak als gevolg van een te zwakke voeding van de CI slot.. Ik heb de CI+ module getest op:

DM-525 Combo - werkt wel, maar boot NIET als de module er in zit. Na booten insteken!

VU+Zero 4K - werkt

VU+Solo SE v2 - werkt

VU+Ultimo 4K - werkt

DM8000 - werkt

XP1000 - werkt

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...