Ga naar inhoud


Xtrend E9500 HDD inbouwen..hoe?


VuDuogebruiker

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag heb een vraag ik hoop dat jullie me willen helpen.

Heb van iemand een xtrend E9500 overgekocht.

Werkt allemaal prima maar ik zou daar graag een HDD in willen bouwen.

Is dat moeilijk?

Ik begrijp dat ik hem open moet maken met de schroefjes maar ik heb geen idee hoe de schijf dan aan de sluiten.

Ik zie wel door de gaatjes van de box de Esata kabel liggen.

Zouden jullie me kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen? Bijv door wat afbeeldingen te plaatsen?

Past er ook een 2,5 of 3,5 inch schijf in en is het raadzaam om daar dan een 5400 toeren in te zetten of kan je ook een 7200 toeren schijf gebruiken?

 

Zou het zeer waarderen als jullie me hiermee kunnen helpen.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb het ff voor je opgezocht want mss werkt google niet (wel in duits maar is idem hé)  :

 

https://netreview.de/howto/xtrend-et9500-festplatte-einbauen-und-einrichten/

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, bellejt zei:

heb het ff voor je opgezocht want mss werkt google niet (wel in duits maar is idem hé)  :

 

https://netreview.de/howto/xtrend-et9500-festplatte-einbauen-und-einrichten/

Wow echt enorm veel dank hiervoor ik ga dit doorlezen ..heb net effe gekeken en als je ziet dat het met plaatjes en al uitgelegd is ben ik hier heel blij mee.

Dankjewel!

 

Misschien dat iemand mij kan beantwoorden of ik het ook via een externe schijf kan doen?

Ik heb zo,n sharkoon docking station in feite zou ik zo dus ook opnames kunnen maken door een externe schijf aan te sluiten.

Ik neem aan dat ik dan ook via FTP te bestanden kan benaderen maar zal wellicht wat trager zijn allemaal omdat de USB ertussen zit.

Ik weet niet of zo,n interne schijf ervoor kan zorgen dat de Etrend  wat warm wordt maar goed dat is afwachten.

Moet even kijken of ik een interne schijf inbouw of het eerst eens probeer met een externe schijf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

het beste is altijd intern.Zie in het filmpje dat er zelfs een fan onder de HDD zet dus die warmte zal wel meevallen.Met het juiste image kan je mss zelfs die snelheid van de fan aanpassen.In mijn duo2's zitten ook 3.5 inch HDD's in en die haalt nooit boven de 45 graden

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, bellejt zei:

het beste is altijd intern.Zie in het filmpje dat er zelfs een fan onder de HDD zet dus die warmte zal wel meevallen.Met het juiste image kan je mss zelfs die snelheid van de fan aanpassen.In mijn duo2's zitten ook 3.5 inch HDD's in en die haalt nooit boven de 45 graden

Zeer bedankt weer voor je info.

Het gemak is met bijv een externe schijf of zelfs een USB stick wel wat makkelijker..

Maar toch zal ik me er aan wagen om een schijf in te bouwen. Misschien dat ik nog wel een keer probeer met een USB of externe schijf maar intern is het beste.

Dankejwel voor alles dit is precies wat ik zocht!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een externe schijf neemt pak er dan eentje met zijn eigen voeding.Dat inbouwen is een kwestie van vijsjes juist vastzetten en dan door je box de HDD laten formateren.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, bellejt zei:

als je een externe schijf neemt pak er dan eentje met zijn eigen voeding.Dat inbouwen is een kwestie van vijsjes juist vastzetten en dan door je box de HDD laten formateren.

Enorm bedankt ik ga kijken of het gaan lukken geen idee of je dan alleen de Esata kabel aan moet sluiten maar wellicht wijst zich dat vanzef.

Lukt het niet kan ik altijd nog vragen.

 

Misschien dat ik eerst inderdaad eens probeer met een externe HDD om te kijken hoe dat loopt. Ik heb zo,n sharkoon docking station dus kan een interne HDD daarin zetten en deze dan als extern met voeding voor de Xtrend proberen.

Dankjewel voor alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe harde schijf zou je ook via e-SATA kunnen aansluiten.
Ik ben nu toevallig bezig om een schijf in mijn ET10000 in te bouwen (qua interne harde schijf is dat identiek aan de ET9500, die heb ik ook gehad), zal wat foto's maken maar waar loop je tegenaan bij het inbouwen?
Doe alles uiteraard met de spanning eraf en je kan het eigenlijk niet fout doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bellejt zei:

heb het ff voor je opgezocht want mss werkt google niet (wel in duits maar is idem hé)  :

 

https://netreview.de/howto/xtrend-et9500-festplatte-einbauen-und-einrichten/


Heb dat artikel bij de link even gelezen, duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...