Ga naar inhoud


kromtrekkende deur


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Ik heb ongeveer acht jaar geleden een nieuwe keuken laten installeren met koelkast en vriezer ingebouwd , de deuren zijn van MDF en nu zie ik dat de kier die tussen de koelkast deur en de deur van MDF vanaf de helft gaar wijken van 2 1/2 mm tot boven aan 8 1/2 mm mijn vrouw zegt och ik zie het al een tijd lang , ik ben bij de keukenzaak geweest en die zegt JA DAT KAN GEBEUREN NA ZOVEEL JAAR ,zou niet weten wat ik er aan kan doen. Ik heb zelf geprobeerd om de bovenkant dichter bij de koelkast deur te krijgen zonder resultaat . MIJN vraag aan jullie is :: is er iemand die hier ervaring mee heeft ???

CIMG1903.JPG

CIMG1904.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst MDF of andere vezelplaten kunnen zeer zeker krom trekken al naar gelang van tijd indien ze niet aan beiden zijden behandeld of bewerkt zijn geworden.

Als er aan een zijde constant vocht of damp kan komen en de andere zijde droog is bijvoorbeeld.

 

Maar nu, of je er iets aan kan doen kun je alleen beoordelen als de deur uitgebouwd en ontmanteld word.

Verder lijkt het academisch wat je keuken leverancier ervan denkt, totdat je hebt geconstateerd hoe de achterzijde van het deurpaneel uitziet.

 

succes met demonteren

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs was ik bezig met de afzuigkap boven kookplaat.

Toen het hele zaakje schoongemaakt en terug gezet was bleek ook dit kastdeurtje niet meer zo vlak aan te sluiten als vroeger...:

20201205_131414.thumb.jpg.6833d6bce489531a7b0adcc36deb9b20.jpg

Over een hoogte van 70cm staat ie 4mm scheluw.

Dit kastje hangt er ruim 25 jaar. Deur is aan beide zijden uitstekend gecoat met polyurethaan.

Ik was zelf ook wel een beetje verbaasd dat MDF kennelijk toch wat krom kan trekken, maar mogelijk zit het kastje ook niet meer vlak tegen de muur.

 

Overigens: als je de scharnieren van de koelkastdeur bestudeert zal je zien dat het bovenste scharnier tov de onderste de neiging heeft om los van de koelkast te komen, terwijl de onderste strakker tegen de kast gaat drukken. Dit wordt erger naar mate de deur meer gewicht draagt en door slijtage als hij langer in gebruik is.

Mijn koelkast heeft dus ook deze kwaal.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...