Ga naar inhoud


Lanbon LCD touchscreen schakelaars i.c.m. Home Assistant


Aanbevolen berichten

Het staat eigenlijk al in de titel....

 

Ze zien er zo uit:

image.png.23d784d427f8e12acec20e94de04c70f.png

Ik zou graag willen weten of deze kunnen worde geintergreerd in Home Assistant... Zo ja, dan ga ik er eens een (paar) bestellen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die discussie had ik ook gevonden. Maar het las allemaal vrij gecompliceerd. 

De Chinese verkoper heeft mij net een document gestuurd waarin wordt beschreven hoe het in te stellen met een recente firmware.

Er zit tegenwoordig support voor mqtt in de firmware, welke eenvoudig is in te stellen:

Screenshot_20201206-094417.thumb.jpg.5f5cbed02d1c42c7bcf865c0d016ca8e.jpg

Dus dat is goed nieuws. Ik ga er eens eentje bestellen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb de schakelaar ontvangen. Het display ziet er goed genoeg uit, maar ik kan hem nog niet configureren aangezien alleen de iOS app de schakelaar herkent. De Android versie nog niet... 

 

Ik heb ook een paar foto's van de binnenkant gemaakt. Ik moet zeggen dat het er op zich netjes uitziet.

IMG_20210101_220242__01.thumb.jpg.ee9f2e5792016871c334c19f533a925b.jpg

De voeding zit op een aparte PCB en lijkt vrij goed geïsoleerd te wezen. De schroef aansluitingen op de achterkant zijn ook stevig, niet zoals je soms tegenkomt op het goedkopere Chinese spul.

IMG_20210101_222443__01.thumb.jpg.8dc3c62c2f8adceab9098eda0c2b7b94.jpg

De controller is gebaseerd op een esp32 module, met de noodzakelijke pinnen voor het flashen van een (alternatieve) nieuwe firmware beschikbaar op de connector. En nog gelabeld ook!

Op zich is de afwerking best goed te noemen, het enige kleine minpuntje is de kwaliteit van het plastic. Niet van de voorkant met het display, maar de andere delen. Maar dat is eigenlijk niet een probleem, aangezien je daar niet aankomt in normale omstandigheden. Het is gewoon een leuke schakelaar met hoopgevende mogelijkheden... 

Ik hoop dat er slimme koppen een mooie alternatieve firmware in de vorm van tasmota / esphome hiervoor ontwikkelen, zodat misschien dynamische knoppen etc mogelijk zijn.... Maar zelfs met de standaard firmware zijn er goede mogelijkheden zo te zien!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het feit dat het eea draait op een esp32, doet mij vermoeden dat ze het sterk op een community idee gebaseerd hebben.

 

https://github.com/gijsje/nextion-esphome

 

 


 

Bedankt voor het delen!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Beheerder

Hoe bevalt deze tot nu toe?

 

Ik vind m eerlijk gezegd nogal duur voor wat je lijkt te krijgen, maar als hij echt heel goed werkt, kan dat de prijs natuurlijk waard zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog aan het wachten op de 2mm pitch header om de module te flashen. Ik vind de mogelijke flexibiliteit (ik hoop dat het een volledige dynamische schakelaar kan worden, zeg maar een mini controle paneel) het geld waard. Voor een standaard schakelaar is hij inderdaad wat duur 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen want de hardware is interessant. Denk dat je met esphome.io of een custom project de meeste flexibiliteit verkrijgt. Tasmota lijkt mij wat beperkt voor deze toepassing.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...