Ga naar inhoud


Voor als je je eigen kabel netwerkje wilt gaan opzetten


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

POLYTRON:  PXU 848 IP Compacte Kopfstelle für Multiplexing en Streaming
 

Hiermee brengt Politron een interessant product op de markt waarmee je verschillende satelliten kanalen in een IP stream kan omzetten.

De prijs ligt bij  € 3.299,00

 

Hieronder een beschrijving in het Duits.

 

Mit der PXU 848 IP bringt POLYTRON eine neue Kompakt-Kopfstelle für Multiplexing und IP-Streaming auf den Markt. Sie setzt die Inhalte von acht Sat-Transpondern, terrestrischen oder Kabelkanälen in einen IP-Stream um.

Die Multiplexing Kopfstelle PXU 848 IP von POLYTRON dient zur Auswahl und zum Multiplexing von verschiedenen Transportströmen. Dazu verfügt sie über acht Triple-Tuner zur Signal-Einspeisung (DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C), wobei auch ein Mischempfang dieser Signale möglich ist. Die PXU 848 IP ist für die gängigen Signalstandards MPEG2, MPEG4 und HEVC geeignet. Aus den Inhalten dieser Signal-Einspeisemöglichkeiten lassen sich entsprechende Ausgangskanäle multiplexen und als IP-Transportstream ausgeben.

Die SI- und PSI-Tabellen (PAT, PMT, SDT und EIT) werden dynamisch angepasst und in den Datenstrom eingebettet. Am Ausgang können dem IP-Netzwerk bis zu 128 Single-Programm-Transportströme (SPTS) und acht Multiple-Programm-Transportströme (MPTS) über eine 1 Gbit-Ethernet-Datenanbindung zur Verfügung gestellt werden. Dabei werden sowohl das UDP, als auch das UDP/RTP Protokoll wahlweise unterstützt.

Das in die Verteilung eingespeiste Streaming-Signal kann von IPTV-tauglichen TV-Geräten oder Set-Top-Boxen sowie von PCs mit entsprechender Software genutzt werden. Zudem stehen vier CI-Schnittstellen zur Entschlüsselung von Programmen zur Verfügung. Dabei können mit einer Smartcard Signale aus unterschiedlichen Quellen entschlüsselt werden. So sind die Kapazitäten der Smartcards optimal nutzbar.

Durch den integrierten Webserver ist ein komfortables Management (Programmierung und Update) der POLYTRON PXU 848 IP auch per Fernzugriff möglich.

POLYTRON Kopfstellen sind ausnahmslos „Made in Germany“. Die hohe Qualität der Bauteile und die durchdachte technische Ausführung, beispielsweise mit dem temperaturgesteuerten Lüfter als Teil des POLYTRON Long-Life-Konzepts, erhöhen die Lebensdauer der Kopfstellen.

 

Bron: www.polytron.de

www.satellifax.de

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant , dat wel , maar een beteke prijzig !! 😳

Ik ga eens zoeken naar een Nederlandstalige of Engelstalige website !!

 

Destijds ooit met 7 analoge ontvangers mini-kabel TV aangelegd ,

mijn toenmalige buurman had nog geen schotel !! (1998-99)

Zo kon ik (in mijn knutselkot) & hij (bij hem) toch 7 kanalen zien !!

Een aparte schotel aan mijn knutselkot ging ook , maar ....

Ik heb toen gewone coaxkabel gelegd met een breedbandversterker

op beide lijnen !! Sneeuw heb ik toen wel gezien , zelfs tijdens de zomer 🤣

35m Tot mijn hobbykot , en mijn buurman 40m van ons huis !!

Gewoon voor lol !! Ik ben geen elektronicatechnieker , maar ....

ik wou gewoon eens iets leuk proberen 😊

Ik heb toen geen kabelabo gevraagd aan de buren , doemme !! 🤭🥶

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leuk, een oude bekende! In Duitsland is nog volop ontwikkeling/ productie van satelliet headends. Ik heb zelf nog niet één systeem met IP gemaakt, er liggen altijd coax netwerken. Er is ook een hoogfrequent uitgang versie van dit apparaat. In de meeste gevallen heb je aan 8 tuners voor NL en buitenland wel genoeg maar dit is uit te breiden door systemen te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...