Ga naar inhoud


Welke ontvanger is het beste?


bonanzaradio

Aanbevolen berichten


Ik heb de ZGemma H7S,die mij prima bevalt.

Deze heeft een hardwarematige multiboot (het flashgeheugen is als het ware gepartitioneerd),waardoor je er meerdere (maximaal 4) images op kunt zetten.

Ook heeft deze een DVB-T/C  hybride-tuner. (al kun je bij een box die dit niet heeft altijd een usb-tuner toevoegen)

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Tonskidutch zei:

DVB-C/T of DVB-C/T2

die 2 maakt wel wat uit voor ontvangst

USB tuners werken niet altijd met desbetreffende firmware en soms ook helemaal niet met een smart card voor pay-TV die je in de receiver steekt.

DVB-CT/2,de VU+ turbo se is een usb-tuner met H.265/HEVC.

Hiermee kun je de NPO kijken op een geschikte ontvanger (de H7S dus,met h265/hevc ondersteuning)

De driver staat in de feed als DVBsky classic

Digitenne (de oude dvb-t1) deed het destijds bij mij in kombinatie met een usb-tuner.

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

"OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X"

OpenATV 6.5

Via blind scan vindt die helaas geen multistreamzenders , op eenderwelke satelliet !!

Ook vindt die niet alle andere transponders met blind scan , heel jammer !!

Ik heb die ontvanger in de opbergkast gesmeten , ik ben er geheel niet tevrede van !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zgemma H7S kan zonder problemen Multistream op 5W aan (ook met Openatv 6.5) . Bij de Gigablue UHD UE 4K moet je een andere tuner erbij zetten.

De Zgemma H7S is inderdaad een fijne snelle ontvanger met de keuze of je twee of vier partities wilt.

Bij multiboot ontvangers zou ik sowieso een harddisk inbouwen of via USB aankoppelen voor de images en backup.

 

 

aangepast door tommiedepommie

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii  Bonanzaradio Klinkt als een Piraat.. ;)

 

Hier heb een tijdje geleden de ik de Octagon sf 8008 aangeschaft om zwakkere satelietsignalen te ontvangen
en had eerst openatv 6.2 linux firmware op de box. Nadat ik ben gaan upgraden via internet na openatv 6.3
kwam ik wat problemen tegen en heb nu de box van openpli 8 voorzien en ben erg tevreden hierover ;)

Het is een goede ontvanger en ontvangt ook bij zoeken 8psk en multistream met de Openpli 8 stable firmware..

 

Wat ik gedaan heb is de Openpli 8 stable firmware gedownload en uitgepakt en de 4 bin files op usbstick geschreven.

 

Aan de rechterkant van de Octagon zit een usb ansluiting waar de usb stick (met de 4 binfiles) in komt.

Dan geef ik een volle restart via de afstand bediening en houdt de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt
zodat het blauwe licht van de knop rood word en er "update" in de display verschijnt..

Als dat gebeurd ik krijg ik een boot menu te zien en kies  Recovery image de tweede optie van boven.

 

Nu druk ik op ok en de nieuwe openpli 8 firmware wordt in de box geladen, breek dit proces nooit af..

Als de firmware geladen is start de box vanzelf opnieuw op en kan de usb stick uit de ontvanger gehaald worden.

De box draait nu op Open pli 8 en dient via de menu``s geconfigureerd te worden stap voor stap..

 

Er kunnen ook meerdere multiboot images in de box geladen worden via het bootmenu, maar dat gebruik ik
hier nog niet, een image is wel voldoende..

 

Ik hoop dat Cooky`s monster hier ook zijn voordeel mee doet en met opgespaart geduld rustig stap voor stap
het verhaaltje van mij naloopt, dan is hij ook weer tevreden met een werkende ontvanger..

 

Waar ik later door lezen achterkwam (dank aan sprietje) is dat de lnb belangrijk is voor 8psk en multistream signalen

die tegenwoordig steeds meer gebruikt worden. Een gewone black ultra lnb werkt niet goed op 8psk
en multistream signalen, ook je satelite.xml file is belangrijk voor de werking ervan.

 

Hier heb ik een Inverto pro home pll lnb met hs square technologie met een inwendige 4 kante golfpijp
met een betere crosspolaristie en gevoeligheid voor ontvangst optimalisatie. Deze lnb werkt zeeer goed
en is de aanrader t.o.v alle andere lnb``s die ik eerder gehad heb.  

 

Ik hoop dat jij en anderen hier hun voordeel mee doen..  ;)  
 

Flash-recovery-kiezen.JPG

Voorkant-aanuit-knop-10sec-indrukken.JPG

Openpli-startmenu.JPG

Restart-Octagon-sf8008.JPG

Satmeter-menu-openpli.JPG

Openpli-8-Stable-release-image.png

Usbstick-in-Octagonsf8008.JPG

Usb-stick-ingang.JPG

openpli-copy-to-usb.png

Inverto-square -Pro_quad-multistram-8psk-lnb.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...