Ga naar inhoud


Gigaset GS110 + Apps op SD-kaart overzetten


D-box

Aanbevolen berichten

Beste members,

Ik heb jullie hulp nodig.

 

Sinds kort heb ik een nieuwe mobiel: Gigaset GS110.

 

Om ruimte te besparen van mijn Interne opslag wil ik graag de apps (bij welke dit mogelijk zijn) verplaatsen naar mijn SD-kaart.

 

Ik heb de handleiding van dit toestel wel 10x gelezen, maar het staat er niet in.

 

Ik heb me suf gezocht op het www maar nergens kom ik iets te weten hieromtrent.

 

Androidworld.nl is under construction.

 

Ik weet dus niet meer tot wie ik mij kan wenden omtrent deze vraag behalve bij jullie.

 

Bij mijn vorige mobieltjes (Samsung) was het allemaal eenvoudig: je zocht je apps op via je menu en dan stond er bovenaan die app "Verplaatsen naar SD kaart", daar tikte je dan op en het was gelukt.

 

Bij de Gigaset is het allemaal anders.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan het op mijn S9 met Android 10 ook niet meer vinden. Beter niet te veel rotzooi op je telefoon installeren. Foto's zet je dan op de SD kaart. Dat heeft ook veel meer nut.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Psychosammie

Ja foto's en video's gaat prima.

Bedankt voor je reactie.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lukt het toevallig ook niet om apps nasr de sd kaart te verplaatsen.

Ik vond wel dit regeltje in de gebruiksaanwijzing;

Het toestel herkent SD-kaarten met een opslagcapaciteit van 32 GB.

Ik heb toevallig een 16 GB kaartje erin.

Bij mij is het sd opslag icoontje ook grijs. Dat kan misschien de reden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ChristelA zei:

Mij lukt het toevallig ook niet om apps nasr de sd kaart te verplaatsen.

Ik vond wel dit regeltje in de gebruiksaanwijzing;

Het toestel herkent SD-kaarten met een opslagcapaciteit van 32 GB.

Ik heb toevallig een 16 GB kaartje erin.

Bij mij is het sd opslag icoontje ook grijs. Dat kan misschien de reden zijn?

 

3 uren geleden, ChristelA zei:

Bij mij is het sd opslag icoontje ook grijs. Dat kan misschien de reden zijn?

Jij hebt m in het grijs, ik heb m helemaal niet.

Sommige apps kan je niet verplaatsen naar je SD-kaart, sommige wel.

Installeer bv "Bikerace" uit de playstore, dan zal je zien dat je m wel naar je SD-kaart kan verplaatsen.

(is een leuk spel, als je het niet leuk vind gooi je m er gewoon weer af.)

Ik in ieder geval, kan m niet op mijn SD-kaart zetten op mijn nieuwe telefoon; ik kan helemaal geen apps op mijn SD-kaart zetten op mijn nieuwe telefoon.

 

Met mijn oude Samsungs lukte het wel.

 

Ik heb ook de apps "AppMgr III" en "APPtoSD" geprobeerd maar lukt ook niet.

Ik vrees dat de enige optie Rooten is, maar ik vind dit link omdat ik er een keer een Alcatel toestel mee vernield heb.

 

Fijn weekend,

D-box

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2021 om 09:30, ChristelA zei:

Het toestel herkent SD-kaarten met een opslagcapaciteit van 32 GB.

Ik heb toevallig een 16 GB kaartje erin.

Bij mij is het sd opslag icoontje ook grijs. Dat kan misschien de reden zijn?

Kan me niet voorstellen, er zal wel staan: t/m 32GB;

Dus je 16GB zou het gewoon moeten doen.

(Ik zelf gebruik een SanDisk 8GB)

Op mijn oude Samsungs voldeed  ie volkomen; ik kan wel foto's, video's plaatsen op die nieuwe tfn op die SanDisk, maar apps verplaatsen....ho maar.

 

Fijne Pasen!

Groetjes,

D-box

 

P.S. Heb je Bikerace al geprobeerd om te verplaatsen naar je SD-kaart?

aangepast door D-box
P.S geEdit

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2021 om 13:07, D-box zei:

Ik vrees dat de enige optie Rooten is, maar ik vind dit link omdat ik er een keer een Alcatel toestel mee vernield heb.

 

Het is gewoon niet nodig om Apps op de SD kaart te zetten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

Het is gewoon niet nodig om Apps op de SD kaart te zetten.

Maar dan is je interne geheugen toch zo vol?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt ervan af hoeveel intern geheugen je telefoon heeft.

Mijn telefoon heeft  als intern geheugen 12 Gigabyte beschikbaar voor apps, daarvan is op dit moment 5,5 Gig in gebruik.

 

Voor opslag van gegevens  is 128 Gigabyte beschikbaar, daarvan is 56 Gigabyte in gebruik.

 

Wanneer je het interne app geheugen gaat gebruiken voor de opslag van foto's is je telefoon inderdaad zo vol, maar waarom zou je dat doen?

 

Jouw telefoon heeft een ietwat andere prijsklassen en daarom duidelijk minder geheugen.

Dus ze zal je moeten beperken in je keuze wat je installeert en opslaat.

1 Gigabyte RAM en 16 Gigabyte geheugen, dus beperk de hoeveelheid applicaties die je opslaat of koop een toestel naar je behoefte met meer geheugen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Psychosammie

Man, wat ben jij geweldig!

Dank voor de waarschuwing.

 

Ik heb Avast Free geinstalleerd.

Nogmaals dank!

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb onlangs een GS110 gekocht. Gisteren heb ik mijn oude telefoon, een Nokia laten overzetten naar de GS110. Tevens heb ik een 64 GB Microkaart geplaatst. Het lukte mij ook niet om Apps, nadat ik ze had gedownload op mijn interne kaart, over te zetten op mijn externe 64 GB-kaart. Dit lukte pas, nadat de 64 GB-kaart was geformateerd, als interne kaart. Niet alle Apps kunnen worden overgezet. Doch wanneer je de App aanklikt zie je gelijk of je de opslag kunt wijzigen. Gr.  

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

@WimH1953

Hoi Wim, ik heb een vraagje (andere members mogen uiteraard ook reageren!)

Op 8 november is er iets vreemds gebeurd, onderstaand bericht heb ik op 9 november naar Androidworld gestuurd, maar ik krijg maar geen antwoord:

QUOTE

ik heb een Gigaset GS110 en gisteren gebeurde iets vreemds, als ik op Google klik krijg ik allemaal nieuwsberichten van bv: MSN, het AD, Manners magazine, NOS, Voetbalzone, etc etc.
Volgens mij wordt dit door Google verstuurd.
Nu is het zo dat ik in dat scherm allerlei snelkoppelingen had geplaatst, daar kom ik dus niet meer bij.
Hoe kan ik al die berichten verwijderen en hoe kan ik die nieuwsberichten uitzetten?
Het is dus gisteren gebeurd en ik ben niet in de instellingen gaan sleutelen.
Wat ook is gebeurd is dat ik zie dat mijn app voor SMS berichten is veranderd: het waren eerst drie onder elkaar liggende streepjes en sinds gisteren is het een ballonnetje geworden (zoals je ook in een stripboek ziet).
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.

UNQUOTE

Alvast bedankt voor je/jullie antwoorden.

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...