Ga naar inhoud


DVB-T USB stick werkt niet


thinovldr

Aanbevolen berichten

Hallo 

 

ik heb een dvb-t stick uit China gehaald met in de eerste instantie het idee om vliegtuigen te tracken, helaas heb ik verkeerd gekeken en zit er het verkeerde chipset in (fc0012).

 

Nu wil ik deze stick gebruiken om tv op mijn laptop te kijken, ik heb drivers geïnstalleerd die op het cdtje stonden en met 2 verschillende programma’s tv geprobeerd te ontvangen, (ook buiten) helaas zonder resultaat. 


weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? 
 

ik kan trouwens wel fm radio ermee ontvangen. 
 

alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen H265/HEVC ondersteuning en mogelijk zelfs geen DVB-T2

De NPO zendt namelijk met deze codec uit via de ether.

Helaas is het ook bij Nederlandse webshops ook zo dat ze de oude DVB-T sticks niet uit het assortiment halen.

Gewoon terugsturen als je dat wenst.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die fc0012 kan je inderdaad maar weinig.   

Voor vlucht gegevens of p2000 meldingen heb je een dvb-t stick RTL2832U+R820T2 nodig, ook bij meneer ali te verkrijgen.

Als je vliegtuigen wilt volgen is bijvoorbeeld een flightaware stick een betere oplossing (ivm ruis filters ingebouwd).

 

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon je in (Zuid) Limburg kan je nog proberen de RTBF te ontvangen op kanaal 45, die zijn nog in DVB-T.
Verder kan ik DAB+ Player von Andreas Gsinn aanbevelen, ook leuk om eens te proberen. De FC0012 wordt ondersteund met Treiber 1.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die app gebruik ik ook en met de kamerantenne op het dakterras geplaatst en dan ontvang ik ook RTBF DAB+ radio maar DVB-T2 kan ik vergeten met dat Chinees stickje.

Als je de bijgeleverde antenne (die niks voorstelt) hoog aan het glas van het raam zet krijg je misschien ontvangst.

Een en ander had ik ook met foto's gepost hier op sat4all... maar ik zat te ver beneden in het dal van Maastricht om goede ontvangst te hebben.

En nu gebruik ik het stickje niet meer daar ik eerlijk gezegd alleen nog maar internetradio aan heb of Spotify.

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...