Ga naar inhoud


Puls, bi-stabiel relais?


Con

Aanbevolen berichten


25 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Nu bestaat het en heet het Drs. IJzerbout relais. 😁 😁

Bedankt voor jouw input en inspanning.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even als aanvulling, de 3 relais die ik aangaf zijn solid-state relais en hebben 2 werkcontacten. Je hebt er echter maar één nodig.

Daarom is het eventueel  beter een ander relais te nemen. Ieder 12 volt relais met een spoelweerstand van ongeveer 1kΩ is goed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Nog even als aanvulling, de 3 relais die ik aangaf zijn solid-state relais en hebben 2 werkcontacten. Je hebt er echter maar één nodig.

Daarom is het eventueel  beter een ander relais te nemen. Ieder 12 volt relais met een spoelweerstand van ongeveer 1kΩ is goed.

Helder, dank voor de aanvulling.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, ik weet niet of je deze schakeling inderdaad gaat bouwen.

Ik ben toch nog wat vergeten en wel een weerstand van 100k van pin 4 van de ICM7555 naar +12 volt.

Deze schakeling gebruiken we veel in onze Broadcast peripherie, vooral bij tally en havarie bedrijf.

Daar willen we altijd gedefineerde toestanden bij het inschakelen van de stroom.

Laat je de C (100nF) van pin 4 weg, dan is relais C aktief bij inschakelen van de stroom.

Laat je de C (100nF) van pin 4  niet weg, dan is relais B aktief bij inschakelen van de stroom.

 

Je kunt de hele schakeling kant en klaar kopen als bi-stabil relais in SMD techniek bij de bekende online handelsplaats of andere verkoop-site. (zonder de inschakel truuk).

Dat kost geen drol en bespaart je veel geknutsel en tijd.

 

Hieronder mijn gecorrigeerde tekening.

 

 

IMG_20210506_2010318.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de aanvulling.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...