Ga naar inhoud


Mona mittendrin


kwetal

Aanbevolen berichten

Om meteen maar even misverstanden te voorkomen: Dit betreft geen TV tip voor een frivool soort natuurfilm :)

 

Mona Vetsch is een goedlachse Zwitserse reporter/journaliste met een aangenaam en verstaanbaar Schwyzerdütsch accent. Ze viel me ooit op in Zwitserse reisprogramma's die op 3Sat te zien waren. "Gezellige" reisprogramma's zonder al te veel koude drukte en chique opsmuk zoals het tegenwoordige TravelXP. Dat geheel op maat gemaakt lijkt voor een Instagram publiek dat slechts kan dromen van reiservaringen die weinig tot niets meer met de hedendaagse realiteit te maken hebben. Ik denk nog met weemoed terug aan de tijd van o.a. Justine Shapiro, Ian Wright en Megan McCormick. (Globe Trekker)

 

Onze wereld wordt steeds voller. En reizen wordt moreel steeds bedenkelijker. Misschien daarom dat we de tijd van de leuke reisprogramma's definitief(?) achter ons hebben.

 

"Mona mittendrin" behandelt alledaagse onderwerpen uit het functioneren van de Zwitserse samenleving. Mooi gemaakt en van het "no nonsense" type. Een soort televisie waar we steeds minder van zien. Tenminste, zo beleef ik het.

 

Morgen gaat ze met houthakkers mee op de steile flanken van de Walliser Alpen.

 

08:45 - 09:20

Donnerstag, 10.06.2021

Info / Dok (FTA)

Schweiz 2021

35 Minuten

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uren geleden, kwetal zei:

08:45 - 09:20

wel een beetje vroeg... ;)

 

maar er zijn nog steeds op de Duitse derde zenders goede reisprogramma's via FTA ontvangst te kijken en ook regio documentaires zoals bijvoorbeeld  "die Nordstory" op NDR

goed geprogrammeerde opnames en je hebt weer een avond kijkplezier zonder een minuut reclame

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2021 om 10:36, Tonskidutch zei:

wel een beetje vroeg... ;)

 

maar er zijn nog steeds op de Duitse derde zenders goede reisprogramma's via FTA ontvangst te kijken ....

Vroeg? Misschien. Maar gelukkig is er ook PVR.

 

Duitse derde zenders? Bedoel je de regionalen? Daar zijn er inderdaad heel wat van. Alleen al Beieren een stuk of tien. Maar het blijft een beetje zoekwerk en toevalstreffers scoren. Tenminste, ik heb nog geen site gevonden waarop ook de programmering van de "kleinere zenders"  staat.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...