Ga naar inhoud


Hoe kan ik Zwitserse tv zien in NL


jderuijter1

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik in Nederland de Zwitserse tv zien. Mijn vrouw is Zwitserse.

Als je in Zwitserland woont kun je via internet direct naar de Zwitserse tv kijken. Dat is afgeschermd voor mensen buiten Zwitserland. Is dat te ontduiken????

 

Hartstikke dank voor de eventuele oplossing!!!!!

groetjes,

Jan de Ruijter

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Volgens zeggen kunnen Zwitserse staatsburgers een smartcard krijgen(aanschaffen?) waarmee ze in het buitenland de Zwitserse satelliet zenders kunnen decoderen.

 

Drs. Ijserbout heeft al jaren zo'n kaartje.

 

Kijk eens, of je hier verder komt.

 

https://www.broadcast.ch/portal.aspx?pid=200

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via internet wil kijken dan moet je een zwitserse proxy server gebruiken.

Dan lijkt het of jouw IP adres in zwitserland zit.

 

Daar moet je even verder op googelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw is ook Zwitserse en we kijken elke winter op SF 1 of 2 (Hotbird) naar het Skieen. Wat Ceesv zegt klopt inderdaad. Je kunt als Auslandsschweitzer een officieel kaartje kopen, maar goedkoop is het niet :-)  SF info is overigens FTA op Hotbird.  Een soort BVN.

 

De onvolprezen Zwitserse radiozenders Swiss Classic, Swiss Jazz en Swiss Pop zijn ook FTA op Hotbird.

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor CH 60,-- kun je ook als Zwitser in het buitenland een smartcard aanschaffen. Is een eenmalig bedrag, dus geldt voor onbepaalde tijd. Je ontvangt dan SRF 1 en 2. Ook de Franstalige en Italiaanse, ik geloof dat zijn RSA 1 en 2 en RTS 1 en 2. Ook in HD. Mag geen probleem zijn voor een Zwitser dit aan te schaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor CH 60,-- kun je ook als Zwitser in het buitenland een smartcard aanschaffen. Is een eenmalig bedrag, dus geldt voor onbepaalde tijd. Je ontvangt dan SRF 1 en 2. Ook de Franstalige en Italiaanse, ik geloof dat zijn RSA 1 en 2 en RTS 1 en 2. Ook in HD. Mag geen probleem zijn voor een Zwitser dit aan te schaffen

Dat is niet helemaal waar, vroeger was dit wel zo. Tegenwoordig kost het je als Auslandschweizer ook nog eens SFr. 120,- per jaar

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, jderuijter1, dus als je de Eurobird 9 oost en de Astra 19,2 oost kunt ontvangen, heb je al redelijk wat Zwitserse zenders free to air.

Een Triax 78 met een multirail en twee lnb’s erop, en je bent klaar. Als je liever een iets kleinere schotel wilt hebben, kan het met een Triax 64 ook nog maar dan heb je minder regenreserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

hartelijk bedankt voor jullie ideen en ik ga het een en ander uitzoeken. Ik heb via fransat wel alle franse zenders. eenmalig 20 euro voor het kaartje en een decoder in frankrijk via internet gekocht. Werd thuis gebracht voor nog geen 200 euro. ik had al analoog op de atlantic bird, ik hoefde alleen maar de kastjes te wisselen en ik heb 5 HD en een stuk of 20 gewone franse zenders.

Ik had het idee via internet de twee zwitserse zenders binnen te kunnen halen. In zwitserland kun je namelijk via een zwitsers ip adres de twee of 3 franstalige zenders ontvangen op je computer. Het proxy server verhaal is denk ik te lastig voor mij. Ik weet gewoon niet hoe dat werkt en of dan op mijn computer het ip adres van mijzelf, mijn nl ip adres dan vervalt of niet meer reageert.

Ik ben te weinig techneut ben ik bang.

Bedankt allemaal voor de hulp en ik ga kijken of ik via dat proxy verhaal verder kan komen. De kosten van een kaart voor zwitsers in het buitenland is een malig 180 euro en daarna jaarlijks 120 euro. Best wel geld, ik probeer voor minder klaar te zijn.

Ben wel met een zwitserse getrouwd maar zij heeft helaas geen zwitserse bankrekening.......

Groeten,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 @sprietje,

 

Kleine aanvulling;

 

Ook ik kan TF1 (vroeger ORTF en toen staatszender),  M6 en W9 in SD/HD ontvangen, maar...,

dit zijn géén Zwitserse maar Franse zenders, alleen is hier de reclame op Zwitserland gericht.

Deze zullen nóóit? gecodeerd worden, want alleen ongecodeerde zenders mogen, bij wet, op de Zwitserse kabel.

Buiten kanalen als Discovery en zo.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier met een kaartje naar de Zwitserse TV kijken.

De oplossing voor jou :

 

Iedere Zwitser die ook woonachtig is in Zwitserland kan twee kaartjes op zijn naam krijgen. De kosten zijn inderdaad eenmalig 60 Franc voor mensen die in Zwitserland wonen. De kunst is dus een kaartje scoren die op naam staat van een inwoner van Zwitserland. Misschien heeft je vrouw nog ergens in Zwitserland familie wonen ? Die kan het kaartje bestellen via https://www.broadcast.ch/ordercard.aspx

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...