Ga naar inhoud


Vu+ Duo 4k live tv kijken met Kodi


Euzie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op dit moment maak ik gebruik van een Triax multiblock met 4 lnb. Zelf heb ik een VU+ Duo 4K. Ik wil graag dat er in meerdere ruimtes live tv kan worden geleken en dmv van de Synology NAS alle opgenomen programma's ook kunnen worden afgespeeld in dezelfde ruimtes.

Is dit mogelijk en zo ja hoe werkt dit en kan ik dmv van KODI deze beelden bekijken op mijn tv ?

 

aangepast door Euzie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ervan uitgaande dat jij geen single maar twin lnb’s gebruikt kan je beide kabels naar je Duo 4K leiden en alle andere kamers kunnen dan, weliswaar het met beperkingen, tóch simultaan kijken naar dezelfde satelliet via de Fallback optie. Zodra één van de slaves echter naar een van de andere satellieten wenst te kijken dan loopt deze tegen de beperking aan. Dan zou je een Unicable II / Jess setup moeten gebruiken met vier unicable lnb’s en een Jess unicable 2 switch. Denk dan maar eens aan een installatie rond de € 1000.- excl. montage. Maar dan heb je pas echt de door jou gewenste functionaliteit.

 

Toevoeging:

In de afbeelding een voorbeeld. Wel enige overkill v.w.b. het aantal gebruikers. 🤣

F3C56DB1-037E-40FC-BF50-1F7BF717F4E7.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de NAS centraal te laten opnemen en deze op ieder toestel te mounten zijn die opnames voor iedereen te bekijken. Ik heb een vrijwel identieke opstelling maar ik kijk, naast FTA satelliet ook kabel en daarmee kunnen er max. zo’n 8 slaves simultaan meekijken. Maar die flexibiliteit biedt Satelliet niet en Ziggo wel.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De live TV in iedere ruimte = hoeveel ruimten?

De live TV op abonnement / kaart wordt beperkt door het aantal transponders die gelijktijdig bekeken of opgenomen worden, welk abonnement?

De live TV via KODI met de DUO4K als aanlever bron van de verschillende streams kan bij twee DUAL DVB-S2X FBC tuners per Unicable 2 ontvangstinstallatie maximaal 32 kanalen  leveren mits die niet beperkt zijn door de abonnementskaart.

aangepast door Tonskidutch
dual tuners

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...