Ga naar inhoud


vu+ tuner perikelen.


joker55

Aanbevolen berichten

Beste mensen.......ik heb een raar probleem, waar ik niet precies de vinger op kan leggen.

 

Ik heb een VU+ solo 4K met de standaard dubbele tuners erin. ( 2 x fixed dual FBC ) 

Tuner a: 13 - 19.2 - 23.5 - 28.2 via DiSecq 4.   Tuner B is identiek ingesteld. Ik liep steeds meer tegen het probleem aan dat er geen vrije tuners beschikbaar waren.

Ik heb een aantal maanden geleden een extra dubbele tuner erbij gekocht en erin geprikt (DUAL DVB-S2), mede doordat ik 9 erbij wilde voor de Joyne, en deze ingesteld  ( tuner I = 9, tuner J=23.5)  Het leek een leuk idee, maar enkele zenders op de 23 waren niet te krijgen. Ik gooide het eerst op een defecte LNB, schonk er niet zoveel aandacht aan, want wilde deze vervangen.

 

Het probleem:

tuner J geen ontvangst (signaal =0, kwaliteit = 0) op NED2, SBS6, ONS, FILMBOX NED, NPO POLITIEK, ESPN, FOX, 192   (allen op 1173900 - V) De overige zenders uit het CANAAL DIGITAAL pakket zonder problemen te bekijken. 

 

Dit 2 weken geleden de LNB vervangen, maar nog steeds dezelfde problemen.  De aansluitingen van tuner I en J verwisseld, goed ingesteld, maar probleem ging naar tuner I, geen ontvangst op 1173900-V kanalen. 

Sloot ik dezelfde kabel aan van tuner I op tuner 1 (dus de vaste tuner A) en na opnieuw configureren (tuner A enkele LNB voor 23.5) geen problemen, kan prima kijken naar NED2, en alle andere zenders op 11739-V. Hiermee sloot ik de LNB en kabel uit. Dus ik vermoedde defect van die extra tuner. Deze teruggestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had.... en een nieuwe teruggekregen. Je zou denken, problem solved..........helaas, deze extra tuner, zowel op de ene (I), als de ander (J) geen ontvangst mogelijk op 1173900-V kanalen.

 

Het rare is ook, dat ik de kabel op HOTBIRD aansluit op tuner I, ik wel 117270-V krijg ( is BBC ARABIC) 

PADRE PIO TV heb ik ook op 116620-V,   Dat is allebei redelijk dichtbij de 1173900-V van NED2 toch?

 

Iemand een idee met de gouden tip?. . .

aangepast door joker55
extra info, typo

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke firmware staat op jouw box? Verder staat er aangegeven dat tuner B hetzelfde is geconfigureerd als tuner A. Is er gekozen voor ‘gelijk aan tuner A’ of daadwerkelijk gelijk dus DISEqC A/B/C/D en dan de juiste satellieten? En ik neem aan dat op tuner B ook een eigen coax aangesloten is. Toch? Ik neem makkelijk 10+ zenders simultaan op op één satelliet. Zodra ik één zender op één van de andere satellieten opneem loop ik al rap tegen de beperkingen op. Daarvoor zou een echte Unicable 2 / Jess schotelsetup de oplossing kunnen bieden maar dat is behoorlijk prijzig voor 4 satellieten.

 

Eerst maar eens de antwoorden op deze vragen lezen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is alles nu aangesloten, zoals aangegeven op bijgevoegd plaatje.  De HUMAX staat boven, VU+ daar gaat het om.

Waarbij tuner a en b de vaste tuners zijn, (geeft dus tuner A t/m H in de setup) en c en d worden dan op de extra moduul aangesloten, en geeft dan tuner I en J in de setup.

Tuner B is gewoon dezelfde setup als die van tuner A in de setup (niet aangegeven als "gelijk aan tuner A", maar elk zijn eigen setup qua DiSecq etc etc....het hele verhaaltje.....  dat werkt eigenlijk al 2 jaren zo prima, kan 4-5 zenders opnemen, een andere kijken, mits ik niet meer dan 2 transponders heb. Ging ik naar een derde, liep ik dus tegen beperking aan, vandaar mijn extra dual-tuner erbij.

 

Op de VU+ zit VTi image 15.0.0

sat opstelling.jpg

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw verhaal lezend zou je inderdaad zeggen dat de switch, kabels en pluggen die normaliter op tuner I aangesloten zijn in orde zijn. Zou het kunnen dat een twintuner naast een FBC tuner niet lekker door de drivers van de Solo 4K ‘gevreten’ wordt? Ik heb dit nooit gezien maar in sommige modellen, et10000 was daar een mooi voorbeeld van, moesten bepaalde tuners in een specifiek slot. Mijn Solo 4K heeft één FBC S2 tuner en één twin kabeltuner. Nooit issues ervaren. Mogelijk vindt Vu+ het wel overkill om naast 8 tuners er nog twee extra aan toe te voegen. Ik sluit niets uit.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het juist zo raar dat alle zenders doorkomen, alleen de 1173900 - V niet op astra 23,5.

eersty dacht ik aan een schakelspanning, maar ik zou niet weten wat, en of die schakelspanning komt van het moederbord, of gegenereerd wordt ergens op de extra tuner.  Ik mis echt een schema dan.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Plaats jouw configuratie eens v.w.b. voorkeurstuner etc.?

 

Ja, daar heb ikj ook mee zitten experimenteren.

Eerst voorkeurtuner I, aangezien ik toch hoofdzakelijk naar 23.5 kijk.   Maar dan kan ik niet kijken naar NED2 SBS6, ONS en vooral FILMNET NL.

Dan eerst een onzin zender opnemen, dan kan ik kijken daarnaar, aangezien hij schakelt naar tuner A.

Met voorkeurtuner A kan ik alles bekijken wat ik wil, maar bijv dan iets via de timer laten beginnen van ONS, SBS6 of FILMBOX komt er niet op, hij neemt niets op, aangezien hij schakelt naar tuner I.... terwijl een programma van NED1 of VERONICA komt er prachtig op, ook via tuner I.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als je nu eens één keer vers flasht en, behoudens de tunerconfiguratie, niets wijzigt?

Soms verdwaalt men in het menu en weet men niet meer exact wát er allemaal gewijzigd is waardoor vreemde issues zouden kunnen ontstaan. Dit zou natuurlijk niet mogen, maar zeg nooit ‘nooit’. Bij iedere imagebouwer komen achteraf nog weleens onvoorziene fouten tevoorschijn.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld met de leverancier, en verteld dat deze tuner nog steeds niet werkt, en wat ze precies gedaan hebben. Ze vertelde mij dat deze zonder meer is omgeruild met een nieuwe, maar dat betwijfel ik.  Weliswaar een ander serienummer, maar sticker zat aardig los. Gewoon sticker verwisseld? Geen flauw idee. Ik mocht hem wel weer terugsturen, maar moest dan € 25 onderzoek kosten betalen, mocht de tuner goed zijn.

 

Nou, ik heb een nieuwe insteektuner gekocht bij een andere sat-webwinkel, en de "probleemtuner" eruit gehaald, deze nieuwe erin. Resultaat: geen enkel probleem, ik kan ook met deze nieuwe insteek tuner erin, alle zenders ontvangen, welke met de eerste insteektuner. Ik haalde deze tweede tuner eruit, de andere er weer in, weer geen ontvangst van NED 2, ONS, FILMNET , maw, alle zenders op 1173900 - V.  Dus het lijkt mij duidelijk dat deze tuner niet helemaal lekker is.  Enfin, ik was er klaar mee, had geen zin in verder gezeik, dus deze tuner eruit getrokken, en in de bruine KLIKO geflikkerd. De goede tuner erin, ik geniet nu al de hele dag van beeld. Ik heb tuner I als voorkeurtuner ingesteld, en kan elke zender kijken wat ik wil, en kan nu van 3 verschillende  freq opnemen. 

 

De oude web winkel staat nu gewoon op mijn zwarte lijst, zal er nooit meer wat kopen. Slechte garantie afhandeling.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...